عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کتاب «علوم قرآنی» نوشته محمدهادی یوسفی غروی، از سوی دفتر نشر معارف و مؤسسه فرهنگی قول‌السدید منتشر شد.
عقیق: کتاب «علوم قرآنی» نوشته استاد محمدهادی یوسفی غروی (استاد برجسته حوزه علمیه قم و عضو شورای مجمع جهانی اهل‏بیت(ع)) از سوی دفتر نشر معارف و موسسه فرهنگی قول السدید منتشر شد و در هفته آینده در فروشگاههای کتاب سراسر کشور عرضه می‌شود.
این کتاب از 6 فصل تشکیل شده است. فصل اول در مقدمات به ضرورت بحث‌های قرآنی می‌پردازد و در فصل دوم ویژگیها و اطلاعات عمومی‌درباره قرآن (مانند نامها و صفات قرآن، تعد سور، تعداد آیات، سوره‌های مکی و مدنی و شأن قرآن) بیان می‌شود. فصل سوم به وحی و چگونگی و حقیقت وحی در نگاه مفسران می‌پردازد و در فصل چهارم نحوه کتابت و جمع آوری قرآن بیان می‌شود. تاریخچه علوم  قرانی در فصل پنجم می‌آید و در پایان نیز ویژگی های دیگری از قرآن (مانند اعجاز قرآن، عدم تحریف آن، نحوه قرائت و تدبر در قرآن، محکم و متشابه در قرآن، ناسخ و منسوخ در قرآن، ظاهر و باطن در قرآن و...)  بیان می‌شود.
کتاب «علوم قرآنی» در 232 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 9هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف با همکاری موسسه فرهنگی قول السدید پیش از این کتاب «تاریخ زندگانی پیامبر اعظم(ص)» و «کلیات تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی» را از این استاد برجسته علمیه قم منتشر کرده است و به زودی کتاب «گفتارها و گفتگوهای تاریخی» را از ایشان منتشر می‌کند.
****
برای تهیه کتابهای آثار استاد علامه یوسفی غروی و دیگر محصولات دفتر نشر معارف می‌‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212) اقدام کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین