عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
مراسم جشن ولادت اباالمهدي(عج) حضرت امام حسن عسكري(ع) در حرم با صفاي علمدار كربلا با حضور گسترده زائران ايراني برگزار شد.
عقیق: شب گذشته مراسم جشني به مناسبت ولادت پيشوا و امام يازدهم شيعيان حضرت امام حسن عسكري(ع) با حضور پرشور زائران كشورمان در جوار مرقد حضرت عباس(ع) برگزار شد.

در اين مراسم سخنران و مداح بعثه مقام معظم رهبري به اجراي برنامه پر داختند و قرائت دسته جمعي و با شكوه دعاي سلامتي امام عصر(عج) در شب ولادت پدر بزرگوارشان از ديگر برنامه‌هاي اين شب بود.

مسولان حرمين حضرت اباعبدالله و حضرت عباس(عليهم‌السلام) نيز با چراغاني كردن گنبد و گلدسته هاي بارگاه آن دوبزرگوار خود را براي برگزاري مراسم جشن آماده كرده بودند. زائران كشورهاي مختلف و ارادتمندان اهلبيت(عليهم السلام) نيز با پخش شيريني و نذري در اين جشن سهيم شدند.

از ديگر نكات برجسته در شب ولادت حضرت اباالمهدي(ع) افزايش تعداد زائران در عتبات كربلا به ويژه بين الحرمين نسبت به روزهاي گذشته بود كه هركدام به طرق مختلف همچون فرستادن صلوات براي سلامتي و تعجيل در فرج آقا ولي‌عصر(عج)،ذبح گوسفند و كارهاي ديگر تلاش مي‌كردند اسم خود را در دفتر عاشقان امام عصر ثبت كنند و در مراسم تولد پدر بزرگوارشان نقشي داشته باشند.


منبع: خبرگزاری حج
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین