عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
حجت الاسلام ماندگاری در جشن میلاد امام حسن عسکری(ع):
وی افزود: امروز باید برای ازدواج، کاسبی، معاملات و قراردادهای رهنی و اجاره‌ای از قرآن بهره بگیریم، استفاده از قرآن نیز تنها به معنای استخاره کردن نیست و فقها به عنوان مفسران روایات، آیات و کارشناسان دین می‌توانند به این مسائل پاسخ دهند.

عقیق: حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم شب میلاد امام حسن عسکری(ع) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: مردم باید مسائل زندگی خود را از اهل ذکر سؤال کنند.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) ایشان اهل ذکر بودند و پس از ایشان نیز ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت حضرت حجت(عج) فقها اهل‌ ذکر هستند، اگر ارتباط مردم با اهل ذکر قطع شود زندگی آن‌ها مانند کلاف سردرگم می‌شود و فرد مانند یک انسان نابینا که نمی‌تواند از امکانات استفاده کند هر قدمی که بر می‌دارد زمین می‌خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز امکانات زیاد است اما متأسفانه برای استفاده از این امکانات به دنبال دین و قرآن نمی‌رویم.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که امروز مردم در شناخت مسائل دینی مشکلی نداشته و به راحتی می‌توانند جواب مسائل خود را به دست بیاورند، اظهار داشت: به برکت خون شهدا، تلاش امام راحل و مردم هر کس بخواهد با کارشناسان دینی ارتباط داشته باشد کار غیر ممکنی نیست.
 وی افزود: امروز باید برای ازدواج، کاسبی، معاملات و قراردادهای رهنی و اجاره‌ای از قرآن بهره بگیریم، استفاده از قرآن نیز تنها به معنای استخاره کردن نیست و فقها به عنوان مفسران روایات، آیات و کارشناسان دین می‌توانند به این مسائل پاسخ دهند.

این کارشناس مذهبی با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) درباره صفات فقها، ابراز داشت: وقتی به روایت امام یازدهم(ع) توجه می‌کنیم مشخص می‌شود فقها افرادی هستند که حافظان دین بوده و اهل هوا و هوس نیستند.

وی خاطرنشان کرد: به شهادت افراد فراوانی،‌ بزرگانی همچون؛ امام راحل، مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله بهجت و دیگر مراجع در وجودشان هیچ‌گونه هوا پرستی نیست و هر فردی بخواهد در عصر غیبت دین سالم داشته باشد باید از این بزرگواران که اهل ذکر دوران غیبت هستند تقلید کند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این‌که دیانت بدون اتصال به مراجع تقلید اعتباری ندارد، ابراز داشت: امروز حجت خدا بر مردم پس از امام زمان(عج) فقها هستند و جامعه‌ در عصر غیبت بدون ارتباط با فقها به سمت رستگاری و سعادت حرکت نمی‌کند.

وی بیان داشت: اقتصاد، سیاست و دیانت بدون ارتباط با فقها کامل و سالم نیست، افراد باید در مسائل جدیدی که برای آن‌ها پیش می‌آید به این افراد که کارشناسان دین هستند مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری با ذکر روایتی از امام حسن عسکری(ع) شیعیان را به همکاری و کمک به یک‌دیگر سفارش کرد و اظهار داشت: به فرموده امام یازدهم(ع) شیعیان افرادی هستند که در عصر غیبت یک‌دیگر را کمک کرده و با دیگران نیز درگیر نمی‌شوند چرا که شیعیان همیشه در اقلیت بوده‌اند.

وی در پایان گفت: امام حسن عسکری(ع) سجده طولانی، بلند گفتن «بسم‌الله الرحمن الرحیم»، انگشتر در دست راست کردن، خواندن روزانه پنجاه یک رکعت نماز واجب و نافله و قرائت زیارت اربعین را از دیگر صفات شیعیان در عصر غیبت بیان می‌کنند.
 
منبع:رسا نیوز
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین