عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
شاعر اهل بیت گفت: یک شاعر اهل بیت باید در زمینه ظهور به مردم آگاهی و امید بدهد که از زمان اهل بیت(ع) شاعران، مبلغان دین بوده‌اند.
عقیق:صابر خراسانی شاعر اهل بیت(ع) در گفتگویی گفت: ادبیات مهدویت، شعری است که فضای انتظار، امید و آگاهی را برای مردم تداعی کرده و جامعه را برای ظهور حضرت حجت آماده  و باید آنقدر تأثیر‌گذار باشد که زمینه‌ساز ظهور در بین مردم بوده و این بستر مهم و ارزشمند را محیا کند.

وی بیان کرد: شعرا در زمان اهل بیت حکم رسانه را داشته به طوری که شعر‌ها را در وصف اهل بیت بر روی دیوار نوشته و یا در مراسم می‌خواندند و حکومت‌های ظلم و جور را پایین آورده و شانه به شانه با اهل بیت همراه و همگام بودند.

این شاعر اهل بیت ابراز داشت: شاعر کارش با قلم و واژه‌ها بوده و در شعرش باید از بدو تولد امام حاضر شروع و با کنایه‌ها علت غیبت صغری و کبری بپردازد و به مردم بگنجاند که در زمان غیبت به علما و صاحبان احادیث که آنها نمایندگان امام حجت هستند مراجعه کرده و تابع این عزیزان باید بود.

وی تصریح کرد: شاعر اهل بیت مبلغ دین بوده و باید اعتقادات اسلامی را به مردم معرفی کرده که در این صورت هم مردم و شاعر هر دو در جامعه موفق هستند.

صابر خراسانی اضافه کرد: من الحمدالله اشعار زیادی در وصف امام زمان(عج) سرودم و این شعر را در نیمه شعبان 93 سرودم که با آن ارتباط پیدا کردم و آن شعر این است:

آینه حیران نشسته تا تو بیایی      شهر چراغان نشسته تا توبیایی
کشور سلمان نشسته تا توبیایی      شاه خراسان نشسته تا توبیایی

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین