عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
هم‌زمان با ماه مبارک رمضان
مدیر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از برگزاری 32 نمایشگاه قرآن در 32 استان کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها هم‌زمان با ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد فضایی قرآنی در کشور برگزار می‌شود.

عقیق:«علی‌اصغر امیرنیا» مدیر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در تمام استان‌های کشور، اظهار داشت: امسال هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در کنار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در 32 استان کشور نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را ایجاد فضای قرآنی در ماه نزول کلام وحی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر آثار و محصولات مختلف قرآنی به هنرهای قرآنی نیز توجه شده است.

امیرنیا با بیان اینکه در نمایشگاه قرآن استانی توجه ویژه‌ای به تدبر در قرآن کریم شده است، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر برگزاری مسابقات و رقابت‌های قرآنی به موضوعات فرهنگی و هنری مورد نیاز پرداخته می‌شود تا از این طریق بتوانیم بازدیدکنندگان را با فرهنگ قرآنی آشنا کنیم.

مدیر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به مؤسسات قرآنی را یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها دانست و گفت: در استان‌های مختلف کشور استعدادهای قرآنی مختلفی وجود دارد که به دلیل کمبود اعتبارات و کم‌توجهی مورد غفلت قرار گرفته‌اند به همین جهت ما سعی داریم با برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در استان‌های مختلف علاوه بر به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های قرانی استان‌ها، آن‌ها را تشویق به ادامه فعالیت کنیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین