عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
حاج احد قدمی و صابر خراسانی در یادواره شهید تهرانی مقدم و شهدای محله کاشانک
موحدین و عالمان دین برای حفظ کیان و دین کشور مقاومت را دژ محکمی را عنوان کرده و امر دفاع را بر تمامی مومنین واجب فرض کرده اند و البته ...
گزارش تصویری

عقیق: حجت الاسلام صدیقی در مراسم بزرگداشت شهید حسن تهرانی مقدم شب گذشته در مسجد جامع والفجر کاشانک گفت : خداوند متعال مسئله جهاد و مبارزه با استکبار و طاغوت را پررنگ نشان داده و جهاد را حفاظ هویت کشور  است به طوری که علامه طباطبایی ان مفسر بزرگ قران در باب جهاد می گوید که هر موجودی که افریده شده برای حفظ حیات خود خداوند متعال وسیله دفاع را قرار داده است.

وی بیان کرد : موحدین و عالمان دین برای حفظ کیان و دین کشور مقاومت را دژ محکمی را عنوان کرده و امر دفاع را بر تمامی مومنین واجب فرض کرده اند و البته خود علما و فقهای دین در این کار پیش قدم بوده و با قلم رسای خویش مبارزه و جهاد در راه خدا را انجام می دهند .

 استاد حوزه ابراز داشت : حضرت رسول ص می فرمایند که قلم عالم دین ، مجاهدان در راه خدا و همچنین بانوانی که شهدا را تربیت می کنند باعث نابودی پرده های ذلت ،جهالت ،فسق و فجور را برداشته و به بندگان خدا عزت و به کشور اسلامی استقلال و پیشرفت داده و انسان را از ظلمات و نفاق نجات می دهد .

حجت الاسلام صدیقی  ادامه  داد : قلم عالم با خون شهید در روز قیامت پهلو می زند و در مواقعی مرکب قلم فقیه سنگین تر از خون شهید است زیرا اگر قلم فقیه و ولایت فقیه که نایب امام زمان عج است نباشد همچین شهدایی ساخته و تربیت نمی شوند و به طور کلی افتخار کشورمان مسئله امامت و ولیات فقیهی بوده که در زمان جنگ هم زیر سایه رهبری امام خمینی ره در برابر کل دنیا ایستادگی کرده و اجازه ندادیم که یک وجب از خاک کشورمان اشغال شود .

وی با اشاره به مقام شهید اظهار داشت : شهدا موجب سرافرازی کشور بوده و در روز قیامت هر شهید می تواند 70000 نفر را شفاعت کند ، زیرا که شهید عزت دنیا و اخرت حفظ می کند .به طوری حضرت امام خمینی فرمودند که کشوری که شهادت دارد ،اسارت نخاهد داشت .

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد : اگر روحیه جهادی در کشور نبود فتنه گران جامعه را به اشوب می کشیدند  و در کل جامعه ای که بسیج و مسجد زنده دارد ، سبب خاموش کردن فتنه ها می شود .

وی تصریح کرد : من از مردم شریف ایران به خاطر ایستادگی در برابر تحریم ها و گرانی ها تشکر ویژه می نمایم که تا اخر پای دین و انقلاب شان ایستاده و کمر دشمن را به خاک کشیده اند .

 مقاومتی که در یمن و همچنین پیروزی هایی که در لبنان و غزه بدست امده همگی به برکت خون شهید حسن تهرانی مقدم و دیگر شهدای موشکی بوده و ما اجازه بازرسی از مراکز نظامی و هسته ای کشورمان را به بازرسان نخواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد : خط شهید تهرانی مقدم خط عزت و سعادت بوده و شخص ایشان علاقه زیادی به خواندن زیارت عاشورا و نماز شب داشت.

گفتنی است که حاج احد قدمی و صابر خراسانی در وصف ائمه اطهار مداحی و شعرخوانی کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین