عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۳
حجت الاسلام شیرازی در هیئت الرضا(ع)
شهید حاج رضوان تمام فکر و ذکرش در مسیر حق و حقانیت بود .این شهید بزرگ یکی از نمونه های جوانمردی است و باید آنها بدانند که امثال عماد مغنیه زیاد هستند.حاج رضوان فقط مخصوص به لبنان نیست بلکه مخصوص تمام جمعیت مسلمان است.

جلسه ی هفتگی هیات الرضا جمعه شب در حسینیه موسی بن جعفر واقع  در میدان خراسان برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم که ویژه شهادت شهید عماد مغنیه برگزار شد پس از تلاوت قرآن کریم ، حجةالاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس به سخنرانی پرداخت که در ادامه متن سخنان وی از نظرتان می گذرد :

همه امتحان می شوند

قرآن مجید فلسفه ی خلقت هستی و بشر و فلسه ی مرگ را امتحان بشر می داند، در قرآن کریم آمده است که زندگی و حیات را بنا بر امتحان انسان گذاشته ایم.حالا می خواهیم بفهمیم که بهترین انسان ها از نظر عمل چه کسیاني هستند البته این را هم باید مد نظر داشت که همه ی انسان ها مورد آزمون الهی قرار می گیرند و هیچ استثنایی  وجود ندارد حتی پیامبران هم امتحان می شوند. در قرآن آمده که حضرت ابراهیم مورد امتحان قرار گرفته است و در بقیه آیات ذکر شده است تمام پیامبران و رسولان خدا آزمایش می شوند.

امتحان گاهی سخت و گاهی آسان

دو نوع آزمایش و امتحان وجود دارد. گاهی امتحان در عرصه ی خیر و گاهی در عرصه ی شر است. گاهی اوقات در امتحان به  انسان نعمت می دهند و گاهی نعمت را می گیرند،بعضی وقت ها امتحان هم در حوزه ی از دست دادن جان در راه خدا و شهید شدن است تا اینکه معلوم شود آیا انسان تا آخرش در مسیر سعادت می ماند یا اینکه پاپس می کشد و به بیراهه می رود.شهدای ما که از اول در مسیر حق بودند و تا لحظه ی شهادت هم از این راه دفاع می کردند.

حاج عماد فراوان است

شهید حاج رضوان تمام فکر و ذکرش در مسیر حق و حقانیت بود و هیچ حرکتی به جز رضای خدا انجام نمی داد،یاران و همراهان این شهید به شجاعت و رشادت ایشان ایمان داشتند.این شهید بزرگوار در همان روزهاي آغازین زندگی که از جنوب لبنان به بیروت آمد درفقیر ترین محله ی بیروت در کنار نیروهای فلسطینی زندگی می کرد و در همان جا رشد کرد. ایشان یک جوان بیست ساله بود که درکنار نیروهای فلسطینی فعالیت هایش را علیه اسرائیل آغاز کرد.

شهید رضوان در دو جنگ فرماندهی عملیات بود،یکی در سال دو هزار که نتیجه ی آن جنگ عقب نشینی نیروهای صهیونیستی از جنوب لبنان بود.یک جنگ عظیم دیگری حزب الله لبنان انجام داد که آن نبرد 33 روزه در سال 2006 بود که اسرائیل به زانو درآمد و تاریخ اسرائیل را واژگون کرد.

اسرائیل اصلا فکر نمی کرد که چنین اتفاقی بیفتد و چنین شکست بزرگی بخورد. طوری شده بود که کشورهای مخالف دستور داده بودند که اگر کسی عماد مغنیه را تحویل بدهد 25 میلیون دلار به او جایزه می دهیند.بارها خواستند ایشان را ترور کنند اما نتوانستند حتی مخالفین گفته بودند اگر کسی جنازه ی عماد مغنیه را تحویل بدهد 5 میلیون دلار پاداش می گيرد. دشمنان تصور می کردند با حذف کردن عماد مغنیه می توانند به اهداف شومشان برسند.تصور می کردند ایستادگی نیروهای حزب الله فقط متکی به  عماد مغنیه است .این شهید بزرگ یکی از نمونه های جوانمردی است و باید آنها بدانند که امثال عماد مغنیه زیاد هستند.حاج رضوان فقط مخصوص به لبنان نیست بلکه مخصوص تمام جمعیت مسلمان است.

تا پاي جان ايستاده ايم

روزی که امام خمینی پرچم انقلاب را برافراشته کرد خیلی ها فکر می کردند که این جریان نمی تواند زیاد دوام بیاورد اما شکر خدا هنوز که هنوز است این نظام و این سیستم پابرجا مانده است.آن زمانی که انقلاب شد می گفتند  ایران نمي تواند با این سلاح های کم و ساده وبا افراد قلیل جلوی کل جهان بایستد و حکومت پهلوی را از بين ببرد.الحمدالله که این نظام تا حالا ایستاده است و ملت  تا پای جان و تا  آخرش هم پای نظام و رهبرش می ماند.

نمونه ی بارز این موضوع فتنه ی 88 است ،با اینکه این همه غربی ها فشار آودند  تا جو ایران و به خصوص تهران را متشنج کنند باز هم نتوانستند موفق شوند و به خواست الهي پشت دشمن شکسته شد.شکر خدا همیشه پرچم اسلام ومسلمین بالا است.

به گزارش عقیق در جلسه این هفته هیئت الرضا(ع) پس از سخنرانی حجت الاسلام شیرازی  حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی به مداحی پرداختند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
0
1
دست شما درد نكنه بابت انعكاس اين جلسه
پوریا درویشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
0
۰۸۶۳۸۶۲۴۴۳۶۱۴۶۱۳۳۱۱۴
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین