عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
ازسوی مرکز تخصصی مهدویت؛
ویژه نامه الکترونیکی "شعبانیه" ازسوی مرکز تخصصی مهدویت با هدف بررسی پیوند و ارتباط میان ولادت با سعادت امام عصر(ع) در نیمه شعبان و ترویج فرهنگ انتظار منتشر شد.
عقیق:ویژه نامه الکترونیکی "شعبانیه" ازسوی مرکز تخصصی مهدویت با هدف بررسی پیوند و ارتباط میان ولادت با سعادت امام عصر(ع) در نیمه شعبان و ترویج فرهنگ انتظار منتشر شد.

براساس این گزارش، این ویژه نامه در 8 محور به روشنگری معارف و مبانی مهدویت در آستانه نیمه شعبان و چگونگی بهره گیری از آن در زمینه سازی ظهور می پردازد.

آرامش در زیارت آل یاسین، آشنایی با نایب سوم امام زمان(ع) "حسین بن روح نوبختی"، باور موعود در ادیان ابراهیمی، پیش گویی زمان ظهور منجی در یهودیت و مسیحیت و آسیب های آن، بهره گیری از نیمه شعبان در پیوند با امام زمان(ع)، دعا برای ظهور منجی در ادیان ابراهیمی، شرح دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعه، طول عمر امام عصر(ع) از دیدگاه شیخ طوسی ازجمله مقالات این ویژه نامه است.

در مقاله "باور موعود در ادیان ابراهیمی" آمده است: "طبق متون مذهبي يهود، موضوع موعود یهود و نجات نهايي، ازجمله اهداف اولية آفرينش جهان و اصول اساسي دين يهود است. به اين معنا كه پيش از آن‌كه جهان آفريده شود، موعود یهود خلق شده بود، امّا از نظر فيزيكي و جسماني، او فردي انساني و خاكي از اولاد بشر است كه به طريق عادي زاده شده و اصل و نسب او به داوود و فرزندش سليمان مي‌رسد. صداقت و پارسايي او از آغاز تولد مدام در حال افزايش است و به سبب فضيلت و اعمال شايسته‌اش به عالي‌ترين درجات تكامل روحاني دست خواهد يافت.

اعتقاد یهود به موعود برمي‌گردد به زمان و عصر پس از موسي(ع) كه هربار يهوديان به مشكل برمي‌خوردند و در رنج و زحمت مي‌افتادند، از خدا طلب داوري مي‌كردند تا اينكه تصميم گرفتند حكومتي واحد داشته باشند و بدين ترتيب سموئيل، طالوت را به عنوان موعود یهود برگزيد. امّا داوود(ع) نخستین موعود واقعي بود. عصر داوود و سليمان(ع) را مي‌توان دوره شكوفا شدن آرمان مسيحايي در اذهان قوم يهود دانست."

شایان ذکر است، علاقه مندان برای مطالعه این ویژه نامه به پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی مهدویت به نشانی الکترونیکیmahdi313.org مراجعه کنند.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین