عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
جوان‌ترین متسابق رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران:
اولین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنم، در ایتالیا مسابقات قرآن برگزار نمی‌شود و مؤسسات قرآنی و قاریان زیادی هم ندارد؛‌ من جزء اولین گروه‌های قاریان این کشور هستم.

عقیق:علی حطیط، نماینده کشور ایتالیا در رشته قرائت و جوان‌ترین شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در گفت‌وگویی تصریح کرد: قرائت قرآن را از کودکی آغاز کردم اما یادگیری قوانین و قواعد قرائت را از دو سال پیش نزد دکتر مسعود پیروزمند شروع کردم.

وی که 18 سال سن دارد و ساکن شهر تورین ایتالیا است، گفت: استاد پیروزمند همه قواعد تجوید و قرائت قرآن را در مسجد کوچکی در تورین به من آموخت. من از استاد منشاوی تقلید می‌کنم و به‌تازگی نیز کار با استاد دیگری را آغاز کرده‌ام.

حطیط ادامه داد: سبک قرائت منشاوی را می‌پسندم زیرا سبک صدای من به صدای ایشان نزدیک است و احساس می‌کنم که با شیوه قرائت ایشان بهتر تلاوت می‌کنم.

این قاری جوان در ادامه گفت: از کودکی علاقه زیادی به قرآن داشتم و به کمک والدینم یادگیری قرآن را آغاز کردم.

وی افزود: قرائت قرآن برای درک کلام وحی کافی نیست. وقتی قرآن را قرائت می‌کنیم در وهله اول فقط معانی اولیه و ظاهری در ذهن می‌آید و برای اینکه به درک عمیق‌تری از قرآن برسیم باید مطالعه گسترده‌تری داشته باشیم.

وی دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی است و قصد دارد که یا در رشته پزشکی و یا مهندسی تحصیل کند. او می‌گوید درست است که این رشته‌ها متفاوت هستند اما من به آن‌ها علاقه دارم و در نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب خواهم کرد.

حطیط روز چهارشنبه، 30 اردیبهشت باید قرائت کند و امیدوار است که نتیجه خوبی به دست آورد. وی گفت که تا اینجای کار قاریان مصری و لبنانی قرائت‌های خوبی ارائه کرده‌اند.

علی حطیط می‌گوید: اولین بار است که در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنم. در کشور ما مسابقات قرآن برگزار نمی‌شود و مؤسسات قرآنی زیادی نیز وجود ندارد. قاریان زیادی نیز در کشور ما وجود ندارند. من جزو اولین گروه‌های قاریان ایتالیا هستم.

وی در مورد جمعیت مسلمانان ایتالیا گفت: بیشتر مسلمانان ایتالیا مهاجران کشورهای عربی و اسلامی هستند که جمعیت آن‌ها حدود 2 میلیون نفر تخمین زده می‌شود. در کل ایتالیا تنها 8 مسجد رسمی وجود دارد با اینکه اسلام بعد از مسیحیت دومین دین بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

این قاری قرآن ایتالیا می‌گوید: من در لبنان متولد شدم و در سن 3 سالگی خانواده من به ایتالیا مهاجرت کردند.

وی با اشاره به موج اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی گفت: در ابتدا نگرش مردم ایتالیا نسبت به مسلمانان منفی نبود اما حوادث اخیر به ویژه حمله به پاریس دید مردم را نسبت به مسلمانان تا حدی منفی کرده است اما بسیاری از مردم هنوز دیدگاه‌های مثبتی نسبت به مسلمانان دارد.

حطیط عنوان کرد: در ایتالیا گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی وجود دارند که تلاش می‌کنند حقیقت دین اسلام و فرهنگ اسلامی را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: بسیاری از کسانیکه مسلمانان را با دید منفی می‌نگرند و معتقدند که مهاجران مسلمان باید به کشورهای خود بازگردند، اطلاعات بسیار کمی در مورد اسلام و مسلمانان دارند.

این قاری جوان قرآن گفت: من با اخلاق و رفتار خوب سعی می‌کنم که نمونه خوبی از یک مسلمان به مردم کشورم نشان دهم و دوستان و آشنایان من می‌دانند که اسلام یک دین صلح‌جو است.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین