عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: رقابتی که در بانک‌ها برای دادن سود به پول مردم ایجاد شده موجب رکود تولید و تجارت می‌شود و اسلام با این اعمال مخالف است.
عقیق: آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر سه‌شنبه در دیدار مسئولان بانک مهر اقتصاد قم با اشاره به فعالیت بانک‌ها اظهار داشت: رقابتی که در بانک‌ها برای دادن سود به پول مردم ایجاد شده موجب رکود تولید و تجارت می‌شود و اسلام با این اعمال مخالف است.

وی عنوان کرد: برای این که بانک‌های ما برای جهان الگو باشد باید قوانین اسلامی را رعایت کرده و به آن‌ها عمل کنیم در این صورت بانک‌های ما اسلامی خواهند بود و وای به حال ما اگر به نام اسلام کار خلافی کنیم.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه بانک برای امانت داری پول مردم است، اضافه کرد: اگر پول تجمیع شده در بانک در کار تولیدی قرار گیرد از تعطیلی بسیاری کارخانه‌ها و بیکاری جلوگیری می‌شود و بانک توانایی بسیاری در این امر دارد.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خداوند به انسان‌ها عقل داد تا راه را از بیراهه تشخیص دهند اما نفس انسان درنده است و خداوند انبیا را نیز فرستاد و هدف از بعثت انبیا این بوده که بشر کنترل شود.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که ما نباید از حدود خود تجاوز کنیم‏، افزود: عقل برای این است که نفس بشر را مهار کند اما عقل کافی نیست و خداوند انبیا را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است.

وی افزود: امروز موعظه و پند در جامعه زیاد است و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز وجود دارند و با وجود همه این ابزار عده‌ای باز هم خیانت می‌کنند زیرا نفس انسان بسیار قدرتمند است و عده‌ای آخرت را باور ندارند.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی هستیم و مسئولیتی به خاطر کارمان و مسئولیتی نیز به خاطر این که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم داریم، افتخار ما این است که در خانه امام زمان(عج) زندگی می‌کنیم و در دامن ایشان هستیم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین