عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
در حالی که نگرانی سلفی‌های وهابی مصر از فیلم مجیدی ادامه دارد، یک مسئول سلفی وهابی در مصر از تقاضا برای توقف پخش شبکه‌های یک و دو از نایل‌ست خبر داد.
عقیق:پس از اعلام خبر انتخاب فیلم محمدرسول‌الله(ص) ساخته مجید مجیدی به عنوان افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم مونترئال کانادا بار دیگر برخی رسانه‌های عربی به دنبال فرافکنی و تفرقه‌افکنی به بهانه این فیلم برآمده‌اند.

این رسانه‌های خبری به سخنان مسئولان الازهر در گذشته اشاره کرده و آنها را مستمسکی برای مخالفت با اکران در جهان اسلام و عرب قرار داده‌اند.

بنابر این گزارش، اما در آخرین اظهار نظرها درباره این فیلم، ناصر رضوان موسس ائتلاف سلفی‌های وهابی مصر موسوم به «ائتلاف آل‌بیت و اصحاب» که مدعی است پژوهشگر امور شیعیان است، گفته است: پخش فیلم محمد(ص) به تقدس انبیا ضربه زده و شرعا حرام است.

وی با اشاره به فتوای مشهور الازهر مبنی بر حرمت به تصویر کشیدن انبیاء و صحابه، خواستار توقف پخش شبکه‌های یک و دو ایران که از روی ماهواره «نایل‌ست» پخش می‌شود شد.

رضوان همچنین خواستار اتخاذ گام‌های جدی از سوی الازهر برای مبارزه با آنچه «اندیشه افراطی شیعی» می‌خواند شد و افزود: این خطر تنها از سوی ایران نیست بلکه در مصر نیز برخی به دنبال مباح شدن به تصویر کشیدن انبیاء و صحابه هستند و بهانه آن را آثار سینمایی و تلویزیونی ایران می‌دانند لذا برای نخستین گام در جهت مبارزه با این افکار باید شبکه‌های یک و دو ایران و شبکه کودک «طه»(متعلق به بیت آیت‌الله سیستانی) که به کودکان مذهب شیعه می‌آموزد را بست.

وی عنوان کرده که لایحه قضائی و شکوائیه‌ای را به دادگاه مصر داده است تا نزدیک به 30 تا 40 شبکه ایرانی شیعی بسته شود و از روی ماهواره نایل‌ست حذف شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین