عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: باید نخبگان قرآنی را شناسایی و از توانایی آن‌ها در زمینه تبیین، ترویج و تبلیغ قرآن بکار گرفته شود.
عقیق: حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین با اشاره به این‌که «قرآن‌کریم دارای رشته‌های مختلفی از تاریخ و علوم قرآنی تا رشته‌های تفسیر، قرائت، حفظ و مفاهیم است»، اظهار کرد: اگر کسی بتواند از قرآن کریم یک استخراج و برداشت جدید داشته باشد می‌توان او را نخبه قرآنی دانست.
وی تصریح کرد: کسی‌که توانسته تولید علم کند و از دریای بی‌کران علم الهی که در آیات قرآن نهفته است برداشت جدیدی داشته باشد، نخبه قرآنی است و این فرد می‌تواند در هرکدام از رشته‌های قرآنی فعالیت داشته باشد. به‌عنوان مثال می‌توان آیت‌الله جوادی‌آملی را نام برد که کتاب تفسیر جدیدی از قرآن کریم نوشته و کار فاخری در زمینه قرآن کریم انجام داده است.
وی با اشاره به این‌که «کسی‌که در آزمون قرآنی رتبه آورده باشد را نیز می‌توان نخبه دانست»، گفت: افرادی هستند که در مسابقات قرآن بین کشورهای اسلامی در رشته‌های قرائت، حفظ و تفسیر قرآن شرکت کرده و رتبه می‌آورند که هرکدام از آن‌ها را می‌توان یک نخبه قرآنی در رشته‌ای که فعالیت دارند، دانست.
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: کسی‌که توانسته کار جدیدی انجام داده و فصل‌های جدیدی را از قرآن استخراج کند نخبه قرآنی است و به اعتقاد بنده کسی‌که در بحث آموزش و پژوهش توانسته کار جدیدی را انجام دهد هم نخبه قرآنی است.
وی با بیان این‌که «در زمینه فعالیت‌های قرآنی استعدادهایی وجود دارد و افرادی نیز هستند که در این زمینه مستعد بوده و علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند»، اظهار کرد: ما باید این استعدادها را شناسایی کرده و با کار روی آن‌ها برای‌شان الگوسازی و همچنین از توان‌شان در زمینه تبیین، ترویج و تبلیغ قرآن کریم استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های پرورش نخبه‌های قرآنی، جذب افراد به‌سمت قرآن و ترویج آموزش، پژوهش و فعالیت‌های قرآنی است.
این مقام مسئول با اشاره به این‌که «سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌ها می‌توانند در تربیت نخبگان دولتی تأثیر داشته باشند» افزود: بخشی از این نهادها در امر استعدادیابی و گزینش استعدادها کار می‌کنند، برخی دیگر مانند مراکز علمی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در زمینه پرورش استعداد‌های شناسایی شده، برخی دیگر در زمینه سوق دادن استعداد‌ها به‌سمت آموزش و بخشی دیگر از این ارگان‌ها در زمینه فضاسازی جامعه فعالیت می‌کنند.
وی گفت: ما می‌توانیم فضای مورد نیاز را با برگزاری برنامه‌های قرآنی مانند مسابقات و محافل انس با قرآن ایجاد کنیم. می‌توانیم مردم را جذب کرده و در این فضای بوجود آمده نخبه‌های قرآنی را شناسایی و به بخش‌های آموزشی و پژوهشی معرفی کنیم.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین