عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
یکصد و دهمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن منتشر شد.
عقیق:شماره ۱۱۰ ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه فروردین‌ماه ۱۳۹۴ به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) چاپ و روانه بازار شد.

در این ماهنامه می‌خوانیم: «سرمقاله: نوروز چیزی کم دارد!»، «پیامک‌های مهدوی/: گل‌ها همه آفتابگردانند»، «اخبار جهت اطلاع»، «داستان مهدوی: بردران پیامبر»، «یک دنیای قشنگ‌تر»، «حاج آقا اجازه: احکام نوروز فاطمی»، «روزگار خوش آینده: خوب‌شدن از همین حالا»، «همه چیز از نوروز»، «نوجوان منتظر»، «الفبا: یاران غار» و «شکرستان».

در بخش حاج آقا اجازه این ماهنامه ذیل موضوعی با عنوان دین در برابر دین؛ آمده است: «مشکل اصلی داستان این است که گاهی گمان می‌شود در این ماجرا مسأله مردد بین یک امر دینی و ارزشی در کنار یک امر غیردینی و غیرارزشی است؛ در حالی که مسأله این‌گونه نیست. ماهیت عزاداری ما برای اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) چیزی جز امتثال امر خدا و اظهار محبت به خاندان پیامبر نیست. خداوند در قرآن از زبان پیامبر(ص) اجر رسالت آن بزرگوار را اظهار دوستی و محبت به نزدیکان ایشان بیان کرده‌اند؛ در نتیجه ما شیعیان وظیفه خود می‌دانیم هر گونه که ممکن است ارادت و علاقه خود را به این خاندان نشان دهیم.

یکی از مصادیق بروز این احساس محبت در ایام منسوب به این بزرگواران اعم از زمان ولادت و یا زمان شهادت ایشان است که به تناسب عرف و فرهنگ متدوال به اظهار ارادت در قالب‌های متعدد می‌پردازیم. مسأله نوروز و حواشی آن هر چند ریشه در فرهنگ اسلامی ندارد، اما در روایات متعدد این عید مورد تأیید اهل‌بیت(ع) قرار گرفته و حتی برای روز اول عید اعمال عبادی خاصی توصیه شده است».

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «داستان: آرزوی عروسک‌کوچولو»، «صفحه شعر»، «گپ و گفت: دندان‌های طلایی»، «نوشتن مثل ورزش است»، «مناسبت‌های فروردین»، «خط خوش» «سبک زندگی فاطمی»، «یادداشت‌‌های یک دانش‌آموز بیست»، «شگفتی‌های آفرینش»، «رخصت: ارزش قهرمانی جهان با یک مشت چندملیتی»، «روزگار فراموش‌شده علم: مخترع واقعی یارانه»، «معرفی تارنما» و «کبوترانه» آمده است.

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان سبک زندگی فاطمی می‌خوانیم: فقیری نابینا در خانه‌اش را کوبید. برخاست و خود را پوشاند. پیامبر(ص) فرمود که ان مرد نابیناست. او پاسخ داد: پدر او مرا نمی‌بیند، من او می‌نگرم! رسول خدا خرسند شد و فرمود: شهادت می‌دهم که تو پاره تن من هستی! ... حجاب دغدغه‌ات هست. آن را رعایت می‌کنی و به عنوان یک دختر نوجوان به محجبه‌بودن و داشتن نجابتافتخار می‌کنی. مرحبا دختر.

اسمش فاطمه بود؛ یعنی دورمانده از اتش جهنم. معروف‌ترین لقبش زهرا بود؛ یعنی درخشان و روشن. ....فاطی! زری! ناراحت نباش. هر کس که تو را این‌طوری صدا زد، خجالت نکش و عصبانی هم نشو. برو جلو و با لبخند بگو: فاطمه هستم نه فاطی. زهرا هستم نه زری. فاطمه‌جانم، زهرا جان به خودتان افتخار کنید که اسم‌هایی به این قشنگی دارید.

شایان ذکر است،‌ یکصد و دهمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه فروردین‌ماه ۱۳۹۴ ازسوی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به مدیر مسئولی سید مسعود پورسید آقایی در ۴۸ صفحه و با قیمت ۴۴۰۰ تومان منتشر و روانه بازار شد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین