عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
دفتر دوم کتاب «زنان اسوه» شرح حال زندگی مادر گرامی رسول خدا (ص) حضرت آمنه علیهاالسلام، از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.

عقیق: گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت در راستای ایفای رسالت خود در ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت علیهم‌السلام اقدام به انتشار شرح حال عده‌ای از مردان و زنان اسوه ساز کرده است که از جمله آنان شرح حال مادر گرامی رسول خدا صلی الله علیه و آله، حضرت آمنه بنت وهب علیهماالسلام است.

پژوهش در آثار اولیای الهی به ویژه جست‌وجو در احوال خاندان پاک نبوت به منظور الگو گیری از آنان ضرورت امکان ناپذیر مراکز پژوهشی است.

این کتاب زندگی نامه مختصری است از مادر گرامی پیامبر اکرم (ص) که در این چند بخش تألیف شده است: «آمنه مادر گرامی پیامبر(ص)، ازدواج آمنه، مراسم ازدواج، مرتبه ایمان حضرت آمنه از دیدگاه شیعه، دیدگاه اهل سنت درباره ایمان حضرت آمنه، نطفه بهشتی پیامبر، توطئه قتل حضرت آمنه، رحلت جانسوز همسر، میلاد مولود آمنه، زمان و مکان میلاد نبی اسلام، دوران شیرخوارگی مولود آمنه، سفر به یثرب، وفات مادر، پس از وفات آمنه و فضایل آمنه».

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «در مورد فضیلت‌های آمنه، همین بس که خداوند افتخار مادری پیامبر ختمی مرتبت را به وی بخشید. دراین مورد گزارش‌های تاریخی و حدیثی فراوانی وجود دارد:

پیامبر(ص) فرمود: «بهترین رحم مادر من است». همچنین در نقلی دیگر فرمود: «او بهترین مادران است».

خدای تعالی، آمنه را نوری و عفافی و کمالی گرانقدر قرار داد که در تمام قوم، برتر از او کسی نبود تا حق تعالی دستور داد نور مصطفی را به او منتقل کردند.

ابن اسحاق در وصف ایشان می‌نویسد: آمنه بهترین زنان قریش از جهت شرافت و جایگاه خانوادگی بود».


منبع: خبرگزاری فارس
211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین