عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
مدیر حوزه علمیه یزد:
مدیر حوزه علمیه یزد گفت: برای طی کردن مسیر عبودیت و خداشناسی باید از اهل بیت(ع) پیروی کرد، چرا که حرکت صحیح در مسیر پرفراز و نشیب بندگی خدای متعال، بدون چراغ و راهنما امکان پذیر نیست.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین شمس در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام مهدی(عج) بهاباد "رعایت تقوا"، "پیروی از اهل بیت(ع)" و "عدم دلبستگی به دنیا" را به عنوان سه محور حرکتی طلاب ذکر کرد و به تبیین آنها پرداخت.

وی در توضیح اولین محور زندگی طلبگی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین(ع) "اِتَّقُوا مَعاصِىَ اللّهِ فِى الْخَلَواتِ، فَاِنَّ الشّاهِدَ هُوَ الْحاكِمُ/ در خلوت و تنهايى هم، از گناه و نافرمانى بپرهيزيد، زيرا همان كسى كه گناه شما را مى ‏بيند (يعنى خداوند) خودش نيز درباره آن، داورى خواهد کرد"، گفت: گروهى از افراد كوته فكرند و گمان مى‏ كنند اگر در خلوت و تنهايى، مرتكب گناه شوند و كسى شاهد آن نباشد، از كيفر و مجازات در امان خواهند بود. غافل از آن كه خداوند، در همه جا حاضر و ناظر است و نمی توان از عذاب الهی فرار کرد.

مدیر حوزه علمیه یزد، دومین محور اخلاقی طلاب را توسل به اهل بیت(ع) ذکر کرد و ادامه داد: طلاب باید پیروی از اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند و اهتمام ویژه ای به قرائت زیارت عاشورا، زیارت آل یاسین، دعای توسل و ... داشته باشند.

وی، انس و ارتباط با امام زمان(عج) را از ضرورت های زندگی طلبگی خواند و افزود: اغلب مردم نمی‌دانند توسل به اهل بیت (ع) برای چیست؟ آن‌ها برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های زندگی به ائمه(ع) متوسل می‌شوند، در صورتی که باید علاوه بر این مسئله، برای طی کردن مسیر عبودیت و خداشناسی باید از اهل بیت(ع) پیروی کنند، چرا که حرکت صحیح در مسیر پرفراز و نشیب بندگی خدای متعال، بدون چراغ و راهنما امکان پذیر نیست.

مدیر حوزه علمیه استان یزد "عدم طمع به دنیا" را سومین محور زندگی طلبگی عنوان کرد و ابراز داشت: انسان نباید دل بسته دنیا باشد، زیرا این مسئله آرامش را از زندگی می گیرد و سبب بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی می شود و نتیجه ای جز گناه و معصیت ندارد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین