عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
معاون سازمان دارالقرآن ساده زیستی را یکی از ویژگی های آیت الله مجتبی تهرانی برشمرد و گفت: ایشان تا آن روزی که می توانست راه برود خود به مسجد می رفت و بعد از نماز هم پیاده به منزل می رفتند و اجازه نمی دادند کسی همراهی شان کند و علیرغم توصیه پزشکان تا آخر عمرشان در جنوب تهران سکونت داشتند.
عقیق: احمد حاجی شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن که از جوانی در سخنرانی های آیت الله مجتبی تهرانی حضور داشته است گفت: آشنایی بنده با حاج آقا مجتبی تهرانی به دوران دبیرستان برمی گردد. منزل ما نزدیک منزل پدری ایشان بود (بازارچه نایب السلطنه در خیابان ری) و آن زمان من ایشان را نمی شناختم بلکه در محله مان جلسه هفتگی داشتیم که ابتدا تلاوت قرآن انجام می شد و بعد یک روحانی از مسجد حاج آقا مجتهدی (که حوزه علمیه بود) دعوت می کردیم و برای ما صحبت می کرد.
من و برخی از دیگر دوستانم سؤالاتمان را از آن سید بزرگوار می پرسیدیم و ایشان یک روز به ما گفتند که من شما را به کسی معرفی می کنم و از این به بعد سؤالاتتان را از ایشان بپرسید و «حاج آقا مجتبی تهرانی» را به ما معرفی کردند.
 منزل پدری آیت الله مجتبی تهرانی بیرونی اندرونی داشت و ایشان شبها در قسمت بیرونی نماز مغرب و عشا را اقامه می کردند و بعد می نشستند و افراد از اقشار مختلف به حضور رسیده و مسائل خودشان را مطرح می کردند. از این زمان ما با ایشان آشنا شدیم که در آن دوره شبهای شنبه جلسه تفسیر قرآن داشتند، اما درسهای اخلاق ایشان از بعد از انقلاب آغاز شد.


تأکید حاج آقا مجتبی بر خانواده و تأثیر صوت و کلام در تربیت فرزند

معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن با اشاره به جلسات درس اخلاق آیت الله تهرانی گفت: بالای 90 درصد موضوعات اخلاقی را ایشان طی 32 سال بعد از انقلاب اسلامی مطرح کردند. برخی از بزرگان از ایشان خواستند که جلساتی برای اساتید دانشگاه بگذارند که طی چند جلسه صبحهای جمعه برخی از اساتید دانشگاه و تعدادی از دانشجویان نخبه در بحثهای اخلاقی ایشان شرکت کردند.

وی درباره نکته های کلیدی مورد تأکید حاج آقا مجتبی تهرانی در حوزه تربیت دینی، گفت: ایشان به شدت بر بحث خانواده تأکید داشتند و بعد از آن محیط زندگی و محل کار را مورد تأکید داشتند و بیشترین توصیه ایشان این بود که خودتان باید درست عمل کنید و هی نگویید جامعه مشکل دارد چون اینها مراحل بعدی است. مرحله اول منزل است و اگر این درست شود، بقیه حوزه ها اهمیت بعدی را دارد.
 
حاجی شریف در پایان گفت: آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی بر رفتار پدر و مادر نسبت به فرزند و یا نسبت به خودشان در خانه تأکید داشتند و از جمله مسائلی را که می فرمودند مسئله «صوت»و کلام بود و می گفتند که هر حرفی را انسان نباید بزند به ویژه در خانه که مراقبت از آن اهمیت ویژه ای دارد.


منبع: خبرگزاری مهر
211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین