عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمين آقاتهراني:
حجت‌الاسلام والمسلمين آقاتهراني با بيان اينكه از مهمترين خواسته هاي امام حسين عليه‌السلام در جريان كربلا، بصيرت افزايي مردم بود اما گوش شنوايي براي موعظه‌هاي آن حضرت وجود نداشت، گفت: امروز اين گوش شنوا براي بصيرت افزايي وجود دارد و بايد از اين فرصت به بهترين شكل استفاده شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، با تأكيد بر لزوم برنامه ريزي صحيح براي بصيرت افزايي زايران عتبات عاليات، اظهار داشت: امام حسين عليه السلام هرچه در كربلا موعظه كرد هيچ كس گوش فرا نداد و حتي عده‌اي با هلهله و دست زدن و و همهمه نمي‌گذاشتند سخنان حق امام به گوش جاهلان برسد.

وي افزود: اما پس از واقعه عاشورا و در مجلس يزيد، زماني كه مردم آماده شنيدن شده بودند، امام سجاد عليه السلام در مدت سه ربع ساعت چنان خطبه‌اي خواند كه ۴۸ سال حكومت معاويه زير سئوال رفت.

استاد حوزه و دانشگاه سرمايه زايران حسيني را يك سرمايه بي بديل عنوان كرد و گفت: زايران در اينجا فارغ از شغل و كار و ساير امور هستند و آمادگي زيادي براي دريافت حقايق دارند و بايد با يك برنامه‌ريزي صحيح آنها را اغنا كرد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي، زيارت را بر دو پايه عواطف و احساسات و معرفت و بصيرت عنوان كرد و گفت: ما بايد بصيرت زايران را افزايش دهيم تا در بازگشت به خانه و كاشانه خود راه درست زندگي كردن را بيش از پيش پيگيري كند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین