عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
واعظ‌ موسوی:
یک کارشناس مذهبی گفت: خوب است که افراد تجربه‌های شهودی از اعتکاف را حتی بدون نام و نشان و به دور از خودستایی و همراه با تزکیه نفس در فضای مجازی نشر دهند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی واعظ‌ موسوی، کارشناس مذهبی، در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت نگارش معتکفان از تجربه‌های اعتکاف در فضای مجازی اظهار کرد: هر فردی تجربه‌های شخصی ازعبادت‌ها، زیارت‌ها و حتی اعتکاف دارد که به این تجربه‌ها، تجربه‌های شهودی گفته می‌شود و آنها می‌توانند با نگارش این تجربه‌ها در فضای مجازی، در راستای تثبیت و ارتقای ایمان و باور افراد نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: خوب است که افراد تجربه‌های شهودی از اعتکاف را حتی بدون نام و نشان و به دور از خودستایی وهمراه با تزکیه نفس در فضای مجازی نشر دهند که همین جذابیت‌ها سبب استحکام ایمان‌شان خواهد شد.

این استاد اخلاق تصریح کرد: معتکفان می‌توانند دریافت‌هایی که در سه روز اعتکاف میان خود و خداوند داشته‌اند را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. حتی از دعاهایی بگویند که مستجاب شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه فضای مجازی از مطالب بیهوده و مستهجن پرشده است و بهتر آن است که با نگارش تجربه‌های شهودی به این فضا رنگ و بوی خاصی دهیم و در نهایت تلنگری برای افراد غفلت‌زده باشد تا با مشاهده این مطالب تکان‌دهنده از خواب غفلت بیدار شوند.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی اظهار کرد: نگارش تجربه‌های شهودی از اعتکاف برای فرستنده هم می‌تواند سبب باقیات صالحات باشد و علاوه بر آن هم برای گیرنده می‌تواند مؤثر باشد.

وی یادآور شد: کسانی که این تجربه ها را کمتر داشته‌اند یا اصلا نداشته‌اند، با دیدن این مطالب غبطه می‌خورند و حتی مشتاق می‌شوند که سال آینده چنین تجربه‌ای را داشته باشند. هر سال که می‌گذرد شاهد تعداد بسیاری از افراد در اعتکاف هستیم و این نشان می‌دهد که معتکفان از تجربیات‌شان برای دیگران می‌گویند و آنها را مشتاق‌تر می‌کنند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: جوانان دل‌های نرمی دارند؛ بنابراین می‌توانند دریافت‌های بهتری از این مطالب در فضای مجازی داشته باشند. معتکفان می‌توانند بدون نام و نشان این تجربه‌های شهودی را در فضای مجازی منتشر کنند تا همین مطالب جذاب سبب ایجاد انگیزه برای دیگران باشد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین