عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
پروفسور افتخار حسين عارف، رئيس مؤسسه فرهنگي اكو مي‌گويد: نسخه‌ها و منابع قديمي بسياري درباره اميرمؤمنان امام علي(ع) در كتابخانه‌هاي پاكستان موجود است.
عقیق: پروفسور افتخار حسين عارف؛ انديشمند پاكستاني از وجود نسخه‌هاي خطي بسياري درباره امير‌المؤمنين (ع) در كشور پاكستان خبر داد و گفت: پس از كتابخانه آيت‌الله العظمي مرعشي نجفي، بيشترين مخطوطات فارسي در كتابخانه‌هاي پاكستان موجود است و از اين لحاظ كشور پاكستان غني است. البته در ميان اين مخطوطات، منابع و نسخ قديمي درباره امام علي(ع) بسيار زياد است و مي‌توان آن‌ها را مشاهده كرد.
وي با اشاره به ميزان شناخت مردم پاكستان از آثار نويسندگان ايراني گفت: مردم پاكستان نيز مانند مردم ساير كشورهاي ديگر با شخصيت‌هايي مانند فردوسي، حافظ، سعدي و آثارشان آشنايي دارند اما پس از انقلاب اسلامي به دليل كوتاهي در ترجمه آثار نويسندگان ايراني، اين شناخت كمتر حاصل شده است.
رئيس موسسه فرهنگي اكو ادامه داد: به طور مثال، مردم پاكستان با افرادي مانند سهراب سپهري، فروغ فرخزاد، شفيعي كدكني، شهريار، قيصر امين‌پور و… آشنايي ندارند چون كتاب‌هاي آن‌ها ترجمه نشده است. متأسفانه ايرانيان در اين زمينه كوتاهي كرده‌اند و لازم است تا تلاش‌هاي بيشتري در اين باره صورت بگيرد.
افتخار حسين عارف در پايان گفت: كتابخانه ملي ايران نيز يكي از كتابخانه‌هاي بي‌نظيري است كه من مشابه آن را در هيچ كجا نديده‌ام. در اين كتابخانه نيز به ادبيات و فرهنگ اهميت بسياري داده مي‌شود و اميدوارم تعامل بيشتري ميان اين كتابخانه و كتابخانه‌هاي پاكستان به وجود بيايد.

منبع:ايبنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین