عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی؛
پیکر مرحوم آیت‌الله ابوترابی از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره)، پس از اقامه نماز میت توسط آیت الله العظمی نوری همدانی، با حضور شخصیت‌های حوزوی و کشوری، در یزد تشییع شد.
عقیق: همزمان با سالروز رحلت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س)، مراسم تشییع پیکر پاک مرحوم آیت‌الله حاج شیخ میرزا حسن ابوترابی، از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) و از علمای برجسته یزد، صبح امروز، 14 اردیبهشت ماه، در فضایی آکنده از حزن و اندوه، با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، علما، شخصیت های حوزوی و کشوری، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، طلاب و اقشار عموم ارادتمندان سلسله جلیله روحانیت، از جوار مزار شهدای گمنام، واقع در میدان امیر چخماق یزد برگزار شد.
در آغاز این مراسم، نماز میت آن مرحوم به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی اقامه شد و پس از آن، یکی از روحانیون ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی در رثای عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) پرداخت.
در ادامه این مراسم همچنین پیام حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی به مناسبت ارتحال مرحوم آیت الله ابوترابی قرائت شد.
پیکر مرحوم آیت الله ابوترابی سپس بر روی دستان ارادتمندان و شاگردان ایشان، از میدان امیر چخماق یزد تا امامزاده جعفر(ع) تشییع و در جوار این امامزاده عظیم الشان در دل خاک آرام گرفت.

*شمه ای از حیات پربار آیت الله ابوترابی(ره)
آیت‌الله حاج شیخ میرزا حسن ابوترابی، از علمای یزد که از چندی قبل به دلیل عارضه کلیوی در بیمارستان سیدالشهدا(ع) یزد بستری بود، پس از تحمل یک دوره بیماری، روز 12 اردیبهشت ماه، همزمان با میلاد مسعود امیرالمومنین علی(ع)، در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.
مرحوم آیت‌الله ابوترابی از نوادگان آخوند ملاابوتراب زارچی، در سال 1310 در یزد دیده به جهان گشود و از دوران نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و از شاگردان آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یزدی بود.
وی همچنین درس خارج فقه و اصول را از محضر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی (ره)، محقق داماد(ره) و حاج شیخ مرتضی حائری(ره) فرا گرفت.
مرحوم آیت‌الله ابوترابی مدتی نیز مدیریت حوزه علمیه یزد و امامت جمعه شهرستان بهاباد را عهده دار بود و در حوزه یزد نیز به تدریس فقه، تفسیر و اخلاق می پرداخت.
 ارتحال این عالم فقید را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، علمای یزد و شاگردان و بیت  ایشان تسلیت می گوید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین