عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تصمیم برای خودسازی و تحول درونی از برکات سنت حسنه اعتکاف است.
عقیق: آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در جمع معتکفین ساوه افزود: سنت حسنه اعتکاف فرصتی ارزشمند برای بازگشت به خویش و بهانه‌ای برای بارور شدن ارزش‌های الهی در درون انسان و پیوند با مبداء جهان هستی است.
وی با بیان این‌که «قلب مومن عرش خدای رحمان است» افزود: انسان باید با مناجات و عبادت قلب خود را از خودخواهی، ریا و خودمحوری‌ها پاک کند و از غرور و خودپسندی دوری گزیند.
وی با تاکید بر این‌که «دل انسان فقط باید پایگاه الهی و جایگاه ذات اقدس الله باشد» اضافه کرد: ماه رجب فرصتی برای بازنگری راه و هدف انسان و مقدمه‌ای بر ماه شعبان و رمضان به منظور رسیدن به کمال و قرب الهی است.
به گفته وی انسان اگر قلب خود را جایگاه الهی کرد قطعا می‌تواند قدم‌های استوارتری را در مسیر صحیح بردارد و ماه رجب و شعبان و رمضان به عنوان فصل بندگی فرصتی برای این امر است.
دری‌نجف‌آبادی در ادامه تصریح کرد: خدای تعالی با ایمان، عدالت، تقوا، پاکی و طهارت عقد اخوت بسته است و اگر انسان در این مسیر حرکت کند قطعا اعمالش مورد رضایت باریتعالی است.
وی خواستار ترویج ارزش‌های اسلامی و رعایت حجاب، عفاف و غیرت دینی و اخلاقی شد و افزود: مادامی که ارزش‌های اسلامی در جامعه ترویج پیدا کرد انسان رستگار شده و هجمه‌های فرهنگی علیه جامعه بی‌اثر خواهد بود.
امام جمعه اراک در ادامه به تقسیم‌بندی انسان‌ها از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: علمای ربانی، متعلمان و عوام سه دسته از انسان‌ها هستند که حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه بدان اشاره فرموده‌اند.
به گفته وی عالم ربانی یعنی کسی که با خدای متعالی آشنا و و عارف به باریتعالی است. عالمان ربانی عامل وحدت در جامعه و وسیله نزدیکی مردم با آفریننده هستی هستند.
وی بیان کرد: متعلمان کسانی هستند که در کسب علم و دانش برای سعادت خود تلاش می‌کنند و عوام هم افرادی هستند که از پرتوهای دانش روشنی نمی‌گیرند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین