عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي:
حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي با اشاره به آزار و اذيت‌هايي كه قبل از ولادت امام جواد(ع) نسبت به امام رضا(ع) مي‌شد و زخم زبان‌هايي كه نسبت به بچه دار نشدن آن حضرت مي‌زدند، گفت: ولادت امام جواد(ع) به اين زخم زبان‌ها پايان داد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در جمع زايران امامين جوادين در شب ميلاد حضرت امام جواد(ع) به تشريح برخي ابعاد وجودي پيرامون شخصيت آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت با توجه به عمر كوتاه، در همه مقاطع زندگي ويژگي‌هاي منحصربه فردي داشت.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي منحصر به فرد امام جواد(ع)، گفت: آن حضرت مانند حضرت عيسي و حضرت ابراهيم(ع) در خردسالي به امامت رسيد و صاحب ولايت كليه الهيه شد كه در بين ائمه سابقه نداشت و به نوعي زمينه سازي براي ميلاد امام عصر و پذيرش آن حضرت در دوران غيبت بود.
مدرس اخلاق حوزه علميه قم گفت: تا زماني كه امام جواد عليه السلام به دنيا نيامده بود، مردم به حضرت رضا(ع) زخم زبان مي‌زدند ولي ولادت امام جواد(ع) شادماني بيت امامت را افزون ساخت.
امام جمعه تهران با اشاره به اينكه امام رضا(ع) خود غوث اللهفان يعني پناه بي پناهان بود خاطرنشان كرد: امام جواد(ع) با ولادتش پناه پدر شد و حضرت رضا(ع) از شر زبان‌هاي بد آسايش پيدا كرد و زبان دشمنان بسته ماند.
حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي گفت: حضرت جواد(ع) مثل جدشان امام علي(ع) مظهرالعجائب و مظهرالغرائب بودند.
وي افزود: آن حضرت براي قاتلان مادرش فاطمه زهرا(س) خط و نشان مي‌كشيد و به ياد مظلوميت آن حضرت سوگواري مي‌كرد كه اين امر موجبات خشنودي پدر بزگوارشان امام رضا(ع) را فراهم مي‌كرد.
پس از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي مداحي و سرود خواني برگزار شد و زايران در صحن و سراي حرم مطهر امامين جوادين(ع) به جشن و شادماني پرداختند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین