عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
مراسم هفتگی هیئت علی اکبر(ع) برگزار شد
سی که بصیرت ندارند سراب را آب می بینند. هر چه به سمت این سراب می دوند از آب بیشتر دور می شوند. کسانی که عمل می کنند ولی بصیرت ندارند مانند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی سخنرانی و ذکر توسل در هیئت حضرت علی اکبر(ع) در آستانه میلاد امام جوادالائمه با سخنرانی حاج مهدی توکلی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛
_ اهل بیت هم در اعتقاد و هم در صفات و هم در اعمال و رفتار الگو هستند. شخصیت انسان را سه چیز تشکیل می دهد. یک قسمتی از شخصیت انسان اعتقادات و ایمانش می باشد. یک بخش دیگری از شخصیت انسان صفاتش است که غیر از اعتقاداتش است. بعد دیگر شخصیت انسان اعمال و رفتار انسان است.

_ الگوی خوب پیغمبر اکرم است. در همه ابعاد شخصیتی پیامبر الگو می باشد. پیغمبر به آن چه که به آن نازل شده ایمان دارد.

_ حضرت رضا امام عجیبی است که در زمان حیاتشان دوست و دشمن ایشان را دوست داشتند.

_ بصیرت این است که به قرآن و اهل بیت ایمان داشته باشیم.اگر در اسلام از بصیرت یاد می شود یعنی اقتدا به قرآن و اهل بیت و اگر کسی دین خود را از اهل بیت و قرآن بیرون بکشد انسان با بصیرتی است.

_ امام صادق در حدیثی می فرمایند که کسی عمل کند و بصیرت نداشته باشد، مانند کسی است که راه می رود و جاده را بلد نیست. آدمی که بصیرت نداشته باشد اگر حافظ قرآن هم باشد از خدا بیشتر دور است. این ها مانند خوارج و ابن ملجم ها هستند که بزرگترین ضربه ها را به دین زدند. این ها هر چه سرعت سیرشان را بیشتر کنند بیشتر دور می شوند. بصیرت یعنی اقتدا به علی(ع) کردن.

_ کسی که بصیرت ندارند سراب را آب می بینند. هر چه به سمت این سراب می دوند از آب بیشتر دور می شوند. کسانی که عمل می کنند ولی بصیرت ندارند مانند الاغی می مانند که سنگ آسیاب را می چرخاند. بدون بصیرت یعنی بدون شناخت امام.

_ در حدیثی آمده است که می فرماید خدا عمل هیچ بنده ای را قبول نمی کند مگر این که قبل از عمل دینش را از ما گرفته باشد. یعنی اطاعت از ما اطاعت از خدا می باشد. میزان، اعمال علی بن ابیطالب است. اعمال را با میزان اعمال علی بن ابیطالب می سنجند.

_ امام صادق سبکشان این طور بود که اصحابشان را جلو می فرستادند تا بحث کنند و خودشان گوش می دادند و بعد ایرادشان را می گرفتند. کسانی که با نظام مشکل دارند با امام زمان و امام حسین و حتی خود دین هم روزی زاویه پیدا می کنند. معیارما حق و باطل است. امروز که اکثریت را تعریف می کنیم به دلیل این است که در صراط هستند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ربيعي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
سلام- محل و زمان برگزاري ين هيئت را هم مرقوم فرماييد .....
همچنين گزارشهاي مشابه ....
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین