عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
همزمان با رشد جمعیت مسلمان جهان، به گونه ای که بنابر پیش بینی ها در نیمه قرن حاضر اسلام تبدیل به بزرگترین مذهب جهان خواهد شد، مبالغ بیشتری نیز صرف پوشاک مسلمانان و مد اسلامی می شود.
عقیق:بنابر گزارش مرکز اقتصاد اسلامی جهانی در سال 2014-2015 که توسط "تامسون رویترز" و "دینار استاندارد" تهیه شده است، آخرین داده های قابل دسترس در زمینه بازار مد اسلامی متعلق به سال 2013 می باشد که طی آن مصرف کنندگان مسلمان حدود 266 میلیارد دلار برای خرید البسه هزینه کرده اند. این گزارش تخمین می زند که تا سال 2019 این رقم به 484 میلیارد دلار برسد.

این رشد منطبق با رشد سریع جمعیت مسلمانان از 1.6 میلیارد نفر در سال جاری به حدود 3 میلیارد نفر در سال 2050 است که از سوی مرکز تحقیقات پیو پیش بینی شده است.

بنابر گزارش رویترز، در مقایسه مصرف کنندگان آمریکایی 395 میلیارد دلار در سال 2013 صرف خرید لباس کرده اند.

رونق بازار مد اسلامی موجب جلب توجه طراحان لباس در سراسر جهان شده است. بنابر گزارش وب سایت فستیوال مد اسلامی، از زمان آغاز به کار این فستیوال در سال 2006 در کوالالامپور، برگزاری آن 17 مرتبه از نیویورک تا لندن، جاکارتا، دوبی، سنگاپور، مونته کارلو و شهرهای دیگر تکرار شده است.

"آناس سیلوود" که یک بریتانیایی است پس از گرویدن به اسلام در دهه 1990 به اردن نقل مکان کرد. وی به "بلومبرگ" گفته است که در سال 2000 برای تامین هزینه تحصیل خود یک تجارتخانه کوچک مد اسلامی راه اندازی کرد اما اینک سه فروشگاه در این زمینه دارد و در حال برنامه ریزی است تا بتواند 10 شعبه دیگر در طی 5 سال آینده ایجاد کند.

امارات در پی آنست که به پایتخت مد اسلامی جهانی مبدل شود از این رو دوبی منطقه ویژه ای را به طراحی لباس اختصاص داده و به شرکت ها و طراحانی که به این منطقه نقل مکان کنند معافیت مالیاتی اعطا می کند.

مسلمانان هنوز دارای برند بین المللی در حوزه پوشاک نیستند و متخصصان معتقدند که این مساله فرصتی برای دوبی است.

برند آمریکایی DKNY تابستان گذشته فرصت را مغتنم شمرد و مجموعه ای برای رمضان ارائه داد که فقط در کشورهای حوزه خلیج فارس به فروش رسید.

ترکیه بزرگترین مشتری پوشاک اسلامی در جهان است. بنابرگزارش رویترز، ترک ها در سال 2013، 39.3 میلیارد دلار در این زمینه تجارت کرده اند. امارات عربی متحده با مبلغ 22.5 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد.

بدون شک با آگاهی بیشتر مسلمانان از این مدهای لوکس که امروزه در همه جای خاورمیانه قابل مشاهده و در دسترس است، این ارقام افزایش خواهد یافت.


پی نوشت:

Business Insider

منبع:شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین