عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
هیئت شش نفره از کشور سنگال و عضو موسسه پیروان اهل بیت(ع) چند روزی به ایران سفر کرده تا با دستاوردهای قرآنی کشورمان آشنا شوند که طی گفت وگویی با وضعیت قرآنی سنگال آشنا می شویم.
عقیق:هیئت شش نفره از کشور سنگال و عضو موسسه پیروان اهل بیت(ع) در این کشور چند روزی به ایران سفر کرده تا با دستاوردهای قرآنی کشورمان آشنا شوند.از این رو فرصتی دست تا با خلیل الرحمن سی، رییس انجمن پیروان اهل بیت(ع) کشور سنگال گفت وگویی داشته باشیم که از نظرتان می گذرد:

لطفا در خصوص هیئت سنگالی و اهدافشان از حضور در ایران توضیحاتی بفرمایید.

هیئت سنگالی متشکل از 4 مرد و 2 زن برای آشنایی با دستاوردها قرآنی جمهوری اسلامی ایران و توسعه و گسترش این برنامه در کشور سنگال به ایران سفر کرد.

این هیئت عضو انجمن پیروان اهل بیت(ع) هستند که قصد داریم ضمن آشنایی با برنامه های قرآنی کشورایران با مسئولان و مدیران آن مشورت کرده و این برنامه ها را در موسسه پیروان اهل بیت(ع) اجرا کنیم.

هیئت سنگالی تاکنون چه دیدارهایی را انجام داده است؟

این هیئت به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات مهوری اسلامی ایران 10 روز گذشته به ایران سفر کرد و با مسئولان  و سازمان های مختلف دیدار و گفت و گو داشت.تاکنون دیدارهایی با مقام معظم رهبری، مسئولان مجمع جهانی اهل بیت(ع) و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شد که دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.

نظر شما در خصوص روند فعالیت های قرانی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

رشد و پیشرفت فعالیت های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران بسیار عالی است ایران تنها کشوری است با پشوانه قرآن کریم در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و هر کشوری نیز به قرآن کریم متسک باشد این طور خواهد بود.

همه بچه های ایرانی می دانند که فرزند انقلاب هستند و راهی که انتخاب کرده اند بهترین راه برای دست یابی به زندگی سعادت مند دنیا و آخرت است.فرزندان ایران گوهری گرانقدر مانند انقلاب اسلامی ایران را در دستانشان دارند که باید آن را حفظ و به نسل های آینده بسپارند.ایران الگوی جهان اسلام است و باید تلاش کرد تا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود.

استقبال مردم از برنامه های قرآنی سنگال چطور است؟

 اقبال مردم سنگال به برنامه های قرآنی بسیار خوب است اما آموزش های قرآنی در این کشور با چالش ها و مشکلات فراوانی مواجه است.

معلم های قرآن در کشور سنگال درآمدی از دولت دریافت نمی کنند و آنها باید خودشان هزینه زندگیشان را تأمین کنند لذا معلمان قرآن مجبور هستند هزینه تدریس خود را از شاگردان تأمین بگیرند و گاهی شاگردان در داخل شهر گدایی می کنند تا پول تدریس معلم قرآن را دربیاورند.

این روند موجب می شود گاهی شاگردان یک تا دوماه برای حفظ یک سوره قرآن وقت بگذارند وضعیت اقتصادی اغلب افراد مناسب نیست و گاهی بچه ها پول خرید لباس یا کفش خوب را ندارند.

نظر شما در مورد مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران چیست؟

هر سال کشور سنگال در مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران شرکت می کند این رقابت های قرآنی در جهان اسلام کم نظیر که نخبگان قرآنی اقصی نقاط جهان حو قرآن کریم جمع می شوند.

بر همین اساس کشور سنگال نیاز به کار در تربیت قاریان و حافظان قرآن است و با وضعیت موجود آینده این کشور را در زمینه تربیت حافظان و قاریان مناسب نمی دادم.گاهی نمایندگان کشور سنگال در مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی تربیت شدگان سایر کشورهای اسلامی هستند. 

بهترین خاطره ای که در زمان تحصیلتان در ایران داشتید چیست؟

وقتی در سال 2002 از موسسه جامعة المصطفی العالمیه فارغ التحصیل و به کشور سنگال برگشتم با نابغه حفظ کل قرآن کریم یعنی محمدحسین طباطبایی آشنا شدم.ایشان با سن بسیار کم شان همه را تحت تأثیر قرار می داد.این کودک نابغه وقتی به عربستان رفت و به تمام سوالات حفظ جواب داد شخصی برای شیطنت آیه ای از قرآن پرسید و یک کلمه ی آن را تغییر داد که اصلا در قرآن نبود تا محمدحسین به اشتباه بیفتد اما محمدحسین طباطبایی به خوبی متوجه شد و این بهترین خاطره زندگی ام دردوران تحصیل در کشور ایران بود.

ما بسیار خوشحال هستیم که بچه های ایرانی به حفظ و قرائت قرآن کریم اهتمام دارند و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های قرآنی پیشرفت و آینده جهان اسلام است.

به نظر شما برای خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه اسلام بهترین چه کار باید کرد؟

اعتقاد داریم تا زمانی که بر آموزه ها و دستورات قرآن کریم و اهل بیت(ع)ثابت قدم و مستحکم هستیم استکبار جهانی نمی تواند به پیکره ی اسلام آسیبی وارد کند.اگر ما در این راه صادق باشیم می توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

از طرف دیگر دشمنان همواره به دنبال انحراف جوانان از قرآن کریم و دین اسلام هستند که باید تلاش های بسیاری در خنثی کردن توطئه دشمنان شود که راه انداز دارالقران ها و توسعه فرهنگ قرآنی یکی از راه کارها ست.قرآن خودش نور است و کسی که با قرآن مأنوس باشد قلبش از هر نوع پلیدی پاک می شود و هرکس یک قدم به سوی خدا بردارد پرودگار نیز ده قدم به سوی برمی دارد.

نحوه آشنایی شما با قرآن و مکتب تشیع چگونه بود؟

پدرم معلم قرآن بود و من از سنین کودکی با آیات قرآن ارتباط داشتم خانواده ما سنی مذهب بودند اما به دلیل ارتباطات زیادی که با اهل تشیع داشتیم به این مذهب گرایش پیدا کردیم و وقتی جوان بودم در مدرسه شیعیان درس خواندم و بعد به جامعة المصطفی العالمیه رفتم و در سال 2002 فارغ التحصیل شدم تا در کشورم مردم را به مذهب شیعه دعوت کنم.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین