عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
اراکی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شریعت نبوی، مسلمانان را از تفرقه برحذر داشته است و نمود واقعی تفرقه را در اصطلاحاتی می‌توان یافت که در جوامع گسترش یافته و "تکفیر" نمونه‌ای از آن است.
عقیق: آیت‌الله محسن اراکی در دومین نشست کمیته "خبرنگاران وحدت‌گرا" در بیروت پایتخت لبنان اظهار کرد: باید به مبانی و ارزش‌هایی که به آن ایمان داریم توجه کنیم، که ازجمله آن علم جامعه شناسی اسلامی است که خاستگاه آن نجف اشرف و قم است؛ علمی که همچنان غریب و ناشناس مانده است.

اراکی افزود: زمانی که از جامعه اسلامی سخن به میان می‌آید مقصود سنت‌های اجتماعی حتمی است که در قرآن کریم بدان اشاره شده و لاجرم جامعه انسانی به آن خواهد رسید و این از ضروریات آینده انسانی و بشری است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ضروریاتی که قرآن مجید بر آن تاکید داشته است، خاطرنشان کرد: از جمله این ضروریات این است که امت اسلامی به الفت و همزیستی مسالمت‌آمیز خود بازخواهد گشت و امت بشری نیز که در ابتدا اینگونه بوده در نهایت به وحدت و یکپارچگی دست خواهد یافت.

وی افزود: آینده جامعه بشری که با وحدت و الفت عجین شده، خوب و نورانی خواهد بود و این الفت بشری با الفت در جامعه اسلامی آغاز می‌شود و این قانون، آن چیزی است که بدان ایمان داریم.

اراکی در ادامه تاکید کرد: فعالیت وحدت‌گرای ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی زمانی آغاز شد که رهبران ما پرچم وحدت اسلامی را برافراشتند و این اقدام از ضرورتی اجتماعی و شرعی برخوردار بود.

وی افزود: ما در اصطلاحات علمی خود در حوزه این فعالیت وحدت گرا را به ضرورت تکوینی تعبیر می‌کنیم که بر ضرورت قطعی تاکید دارد؛ و این همان چیزی است که رهبران مسلمان و همه شریعت‌های الهی غیر اسلامی که بر اساس یکپارچگی جامعه بشری و بدون فتنه و از هم گسیختگی، شکل گرفته، آن را تایید می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «شریعت نبوی، مسلمانان را از تفرقه برحذر داشته است» اظهار کرد: نمود واقعی تفرقه را در اصطلاحاتی می‌توان یافت که در جوامع گسترش یافته و "تکفیر" نمونه‌ای از آن است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد مسئله تکفیر، گفت: در حدیث "لا الفینکم بعدی کفارا یضرب بعضکم رقاب بعض و یکفر بعضکم بعضا " پیامبر اسلام(ص) نسبت به تکفیر دیگران هشدار می‌دهد و امامان حدیث نیز از بیش از 1200 سال پیش آن را در کتب خود ثبت کرده‌اند.

اراکی در ادامه بیان کرد: آنچه که مسلمانان را بدان فرامی‌خوانیم از سویی ضرورتی اسلامی و از سوی دیگر ضرورتی شرعی و ملی است و به رغم همه مشکلاتی که با آن دست به گریبانیم و همه چالش‌هایی که دشمنان تقریب و وحدت اسلامی، برای ما ایجاد کرده‌اند، از خدای متعال مسئلت داریم ما را در مسیر خدمت به وحدت یاری فرماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین