عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
رئیس کانون مداحان استان فارس گفت: ثبت ملی «سینه‌زنی قطاری» شیرازی‌ها یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز است.
عقیق: احد ده‌بزرگی در شیراز، با اشاره به اینکه سینه‌زنی شیرازی‌ها ثبت ملی می‌شود اظهار داشت: این موضوع در برنامه‌های اولویت‌دار سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در شیراز است و برنامه‌ریزی مقدماتی برای آن انجام شده است.

وی بیان کرد: سنت‌هایی در شیراز است که نیاز است ثبت و ماندگار شود  که از جمله آن می‌توان به سینه‌زنی قطاری اشاره کرد که هنوز یکی دو هیئت در شیراز آن را انجام می‌دهند.

ده‌بزرگی گفت: همچنین زنجیرزنی سنتی در شیراز نیز از قدمت بالایی برخوردار است که این سنت حسنه و فرهنگ دیرینه نیز باید به همراه برخی سنت‌های قدیمی و باسابقه هیئت‌های عزاداری در شهرستان‌های استان فارس ثبت و ماندگار شود.

رئیس کانون مداحان استان فارس با اشاره به برگزاری اجلاسیه سیزدهم پیرغلامان حسین قبل از ماه محرم امسال در شیراز افزود: کمیته‌های استقبال،پشتیبانی، میهمانان داخلی، میهمانان خارجی، شعرا و سایرکمیته‌ها شکل گرفته که پیش‌بینی حضور 700 میهمان و داخلی و خارجی در این اجلاسیه شده است.

ده‌بزرگی با بیان اینکه  شیراز سومین شهر مذهبی کشور و مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین است تصریح کرد: توقع کشور از استان فارس و شیراز بالا است که امیداست بتوان کاری ماندگار در اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های اجلاسیه به برکت وجود مقدس حضرت احمدبن موسی(ع)و با محوریت این امامزاده‌های واجب‌التعظیم برگزار می‌شود.


منبع:تسنیم
انتهای پیام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین