عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
نماینده مجلس خبرگان تشریح کرد؛
حجت ‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: اگر امروز می‏خواهیم که سیره امام باقر(ع) را به سبک زندگی تبدیل کنیم باید در ابتدا دانشگاه‏ها و حوزه برای تحقیق، آموزش و تولید علم ایشان را الگوی خود قرار دهند.

عقیق:حجت ‏الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‏گویی به مناسبت میلاد با سعادت امام باقر(ع) گفت: ماه رجب ماهی بسیار با شرافت است که برای مومنان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در واقع مقدمه‏ای برای ورود به ماه شعبان و رمضان است.

وی در ادامه افزود: امام باقر(ع) در سال 57 هجری در مدینه به دنیا آمدند که این لقب به سبب علم بسیار ایشان از سوی پیامبر(ص) به ایشان داده شد و در سال 95 هجری عهده دار امامت مسلمانان گردیدند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امام باقر(ع) با توجه به سرازیر شدن سیل دانشمندان جهان از نقاط مختلف جهان از جمله یونان، هند و اندلس به ترویج علم و تربیت دانشمندان در همه رشته‏های علم پرداختند و سبب ایجاد علوم جدید در جهان شدند.

وی از مهم‏ترین نکات زندگی امام(ع) را پرداختن به نیازهای جامعه دانست و تأکید کرد: از خصوصیات ایشان این بود که در مرحله اول به نیازهای اساسی جامعه اسلامی می‏پرداخت و این باید الگویی برای مراکز علمی کشور باشد تا در تحقیق‏ها و پژوهش‏های خود به نیازهای پراولویت جامعه بپردازند.

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی به بیان شرایط زندگی امام باقر(ع) پرداخت و تصریح کرد: زمان ایشان پر از دشمنان سیاسی، علمی و رسانه‏ای برای مکتب شیعه بود که ایشان با مدیریت دقیق خود از فرصت استفاده کردند و توانستند انحرافات جامعه را هم از جهت سیاسی و هم از جهت علمی و رسانه‏ای کنترل و هدایت کنند.

وی امام باقر(ع)  و دانشگاه ایشان را الگویی برای حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها  دانست و تأکید کرد: اگر امروز می‏خواهیم که سیره امام باقر(ع) را به سبک زندگی تبدیل کنیم باید در ابتدا دانشگاه‏ها و حوزه برای تحقیق، آموزش و تولید علم ایشان را الگوی خود قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا خاطر نشان کرد: این‏که رهبر انقلاب جوانان اروپا و آمریکا را به مطالعه آثار واقعی و نه واهی اسلام دعوت می‏کنند و سعی در شناساندن اسلام به مردم غیر مطلع جهان دارند در واقع الگو گیری از سبک رفتار علمی امام باقر(ع) است.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین