عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
با تجليل از صاحبان آثار برتر:
ششمين كنگره ملي شعر فاطمي با حضور شاعراني از سراسر كشور و با تجليل از صاحبان ۱۴ اثر برگزيده در تالار شهيد آويني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم به كار خود پايان داد.
عقیق:حجت الاسلام عبدالرضا ايزدپناه مشاور وزير و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در اين مراسم اظهار داشت: غير از رواياتي كه در ارتباط با بزرگداشت ياد حضرت زهرا (س) آمده است، تعداد بالايي روايات براي شاعران و مادحان ايشان ذكر شده است.
وي با بيان اينكه در عصر جمعه، حضرت زهرا (س) براي تمامي شيعيان خود دعا مي‌كردند، گفت: بديهي است كه همه ما مشمول دعاي خير ايشان خواهيم بود.
حجت الاسلام ايزدپناه از برگزار كنندگان كنگره تشكر كرد و گفت: انجمن شعر آييني و معاونت فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، هيئت و كانون خادم الرضا، مجمع تقريب مذاهب و مجمع شاعران اهل بيت (ع) در برگزاري اين مراسم زحمات زيادي كشيدند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با اشاره به حضور مجمع تقريب مذاهب در اين كنگره، اظهار داشت: اميدواريم اين كنگره در سال آينده رنگ تقريبي به خود بگيرد و هموطنان مرزنشين ما كه سني مذهب هستند، در اين كنگره حضور فعالي داشته باشند.
وي در پايان حضور بانوان را از ويژگي‌هاي برجسته اين كنگره برشمرد و افزود: بهره گيري از ظرفيت‌هاي بانوان استان در برنامه‌هاي فرهنگي هنري اتفاقي است كه در دو سال اخير توسط اين اداره كل به آن توجه شده و فعاليت ويژه بانوان در اين كنگره شعر فاطمي گواه اين مطلب است.
در ادامه اين مراسم، بيانيه ششمين كنگره ملي شعر فاطمي از سوي وحيده گرجي دبير كنگره قرائت شد كه در بخشي از آن آمده است: از ميان آثار ارسالي به كنگره سه كتاب در حوزه شعر كلاسيك، شعر كودك و ترانه با عنوان هاي «ماه طلايي»، «ترانه‌هاي مادري» و «آيه‌هاي نور» چاپ شده است كه در نمايشگاه بين المللي كتاب ارائه خواهد شد.
وي همچنين اعلام كرد: از امروز فراخوان شعر فاطمي سال ۱۳۹۵ اعلام و از پوستر آن رونمايي مي شود و اين كنگره در سال آينده به صورت بين المللي برگزار خواهد شد.
گرجي با بيان اينكه كنگره ملي شعر فاطمي در ۴ بخش شعر كلاسيك، كودك و نوجوان، ترانه و مقاله برگزار شد، اضافه كرد: اكثر آثار ارسالي به دبيرخانه آثار توليدي در مدح حضرت فاطمه زهرا (س) بود.
وي افزود: از ميان حدود ۷۰۰ اثر ارسالي بيش از ۵۰۰ اثر مربوط به شعر كلاسيك، ۱۰۰ اثر مربوط به شعر كودك و نوجوان و ۷۰ اثر مربوط به بخش ترانه بودند.
آيت الله اراكي رييس مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي سخنران ويژه اين مراسم بود كه درباره سيره اهل بيت عليهم السلام بويژه حضرت زهرا سلام الله عليها به ايراد سخنراني پرداخت.
در اين مراسم شاعران جوان در سه بخش به قرائت اشعار خود پرداختند.
در ادامه «احمد علوي» به قرائت بيانيه هيئت داوران پرداخت و اعلام كرد: از ميان ۵۳۱ اثر در بخش كلاسيك و ۹۱ اثر در بخش ترانه كه به دبيرخانه واصل شده بود، ۶ نفر در بخش كلاسيك و ۳ نفر در بخش ترانه به عنوان برگزيده انتخاب شدند.
در بخش شعر كودك و نوجوان «داديار حامدي»، «اسماعيل الله دادي» و «مرضيه تاجري» برگزيده شدند.
در بخش شعر كلاسيك از «مصطفي شمسي زارع»، «تكتم حسيني»، «سيد محمد حسيني»، «علي سليماني»، «مرتضي حيدري آل كثير»، «عبدالرضا پورمال جهرمي» تقدير به عمل آمد.
برگزيدگان بخش ترانه، «سوزان سومالي»، «هاشم كروني»، «مينا شيرخان» بودند.
در ادامه اين مراسم «جواد حيدري» شاعر و مداح اهل بيت (ع) به مديحه سرايي در مقام حضرت زهرا (س) پرداخت.
به علت اهميت بخش كودك و نوجوان در اين كنگره، داوران اين بخش به صورت جداگانه به بررسي آثار پرداخته و بيانيه جداگانه اي ايراد گرديد كه در آن عنوان شد: پس از بررسي ۹۹شعر از ۷۵ شاعر، آثار سه شاعر برگزيده شد.
در بخش مقاله نيز آثار «حامد صافي» از استان خوزستان، «منصوره رضايي» و «الهام هندياني» به عنوان مقالات برتر شناخته شدند كه در پايان مراسم از تمامي برگزيدگان با اهداي جوايز تقدير شد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین