عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۸
حجت الاسلام پناهيان در كارگاه ساخت ضريح جديد حضرت مسلم ابن عقيل
حجت الاسلام پناهيان با اشاره به آرامش قابل تحسين حضرت امام (ره) هنگام ورود به ايران در 12 بهمن 57 اظهار داشت : اين آرامش را خداوند به مومنين مي دهد و انسان بايد به نحوي زندگي كند كه اين آرامش از جانب خدا نصيب او شود .

عقیق: هيات عهد آدينه كه هر هفته جمعه صبح ها در تپه نورالشهدا با قرائت دعاي عهد و سخنراني توسط حجت الاسلام پناهيان برگزار می شد ، اين هفته به دليل وضعيت نامساعد جوي در فرهنگسراي خاوران و در كارگاه ساخت ضريح جديد حضرت مسلم ابن عقيل مراسم خود را برگزار كرد .

به گزارش عقیق در ابتداي اين مراسم كه با حضور اقشار مختلف مردم همراه بود، حاج محسن طاهري به قرائت دعاي عهد پرداخت و سپس حجت الاسلام پناهيان سخنرانی خود را آغاز کرد .

 حجت الاسلام پناهيان در آغاز سخنان خود با اشاره به آيه اي از قرآن كريم كه در مورد سكينه و آرامش بود، گفت : قرآن، سكينه به معني آرامش را به عنوان يكي از نعمت هاي ويژه پروردگار كه به بندگانش هديه داده، نام مي برد .

سكينه و آرامش پايه ي بسياري از نعمت ها

وي در همين زمينه و با بيان اين مطلب كه هر كس هر فعاليتي را كه بخواهد انجام دهد، نيازمند آرامش است افزود : سكينه و آرامش پايه ي بسياري از نعمت هاي ديگر است .

حجت الاسلام پناهيان راه بدست آوردن آرامش را از بين بردن يك سري صفات بد از جمله، حرص و طمع، حسادت و مقايسه هاي نابجا، علاقه هاي شديد دنيايي و از اين قبيل رذايل برشمرد و گفت : ما بايد با تقويت عوامل تامين كننده آرامش، احتمال از بين رفتن آن را به حداقل برسانيم .

خداوند، منبع آرامش بخش بندگان

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود : براي رسيدن به آرامش بايد خود را به يك منبع آرامش بخش متصل كنيم وخداوند خودش را اين منبع براي بندگان معرفي مي كند .

وي با بيان اين مطلب كه اگر خداوند بخواهد به بنده اي آرامش عطا كند، آن موهبت وابسته به رفتار و ايمان فرد است، افزود : ما نبايد به مقدار كمي از آرامش اكتفا كنيم، بلكه بايد بيشترين حد را از خداوند طلب كنيم كه بركات فراواني از جمله سلامتي هاي جسمي و روحي و رواني را در پي خواهد داشت .

حجت الاسلام پناهيان در ادامه سخنان خود كه در كارگاه ساخت ضريح جديد حضرت مسلم با حضور اقشار مختلف مردم در حال برگزاري بود و با اشاره به آيه اي از قرآن اظهار داشت : خداوند سكينه و آرامش را مقدمه ي امور مهمي از جمله ايمان به خداوند برشمرده است .

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه نبايد آرامش خود را به سادگي از دست بدهيم گفت : در عين حال بايد مراقب بود كه به آرامش ديگران و جامعه آسيبي وارد نشود .

اين استاد حوزه و دانشگاه در همين زمينه و با شاره به اين مطلب كه، مومن كسي است كه ديگران در كنار او احساس امنيت و آسايش مي كنند  افزود : امام حسين (ع) در ابتداي قيام خود عليه يزيد فرمود، من قيام نمي كنم كه آرامش جامعه را بر هم بزنم .

وي يكي ديگر از فوايد آرامش را همراهي آن با تقوا دانسته و به همراهي آرامش با جهاد في سبيل الله به عنوان يكي ديگر از فايده هاي آرامش و سكينه اشاره كرد .

حجت الاسلام پناهيان با اشاره به آرامش قابل تحسين حضرت امام (ره) هنگام ورود به ايران در 12 بهمن 57 اظهار داشت : اين آرامش را خداوند به مومنين مي دهد و انسان بايد به نحوي زندگي كند كه اين آرامش از جانب خدا نصيب او شود .

اين كارشناس مذهبي با اشاره به اين مطلب كه پيامبر (ص) در ميان جنگ ها و هنگاميكه كارها سخت و دشوار مي شد نماز مي خواند، گفت : بايد از نماز براي آرامش يافتن كمك بگيريم .

حجت الاسلام پناهيان در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به آيه 248 سوره بقره و داستان مقدس بودن تابوت (صندوق عهد) و قوم بني اسرائيل گفت : آرامش برخي اوقات به واسطه ي نور و عالم ماوراء به انسان مي رسد و برخي اوقات نيز بوسيله ي يك عنصر مادي .

ائمه و معصومين، واسطه ي فيض الهي

وي گفت : برخي مي گويند زيارت و مقدس شمردن حرم هاي مطهر كفر است كه البته صحبت آنان ناصحيح بوده و هست، زيرا ما ائمه و معصومين را كه به آن ها متوسل مي شويم وسيله و واسطه ي فيض مي دانيم و از طريق اين بزرگواران است كه مي توانيم به منبع آرامش الهي متصل شويم .

گزارش: ميثم يعقوبي


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
1
تشکر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین