عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مطرح كرد:
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، سه اصل مهم عيب پوشي، مدار و صبر را سه اصل مهم در همه امور اجتماعي و به ويژه سفر عنوان كرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جمع روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات با اشاره به روايتي از امام رضا(ع) سنت عيب پوشي را سنتي از پرودگار بيان كرد و گفت: اين صفت ستار بودن را همه ما بايد از پرودگارمان يادبگيريم و عيوب همديگر را در بسياري از موارد بپوشانيم و بجاي نقل عيوب كه گاهي سبب ترويج گناه مي‌شود، اگر زمينه اي وجود دارد، با امر به معروف و نهي از منكر لساني و مخفيانه درصدد رفع آن عيوب باشيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در جمع روحانيون و مداحان كاروانهاي عتبات در نجف اشرف، خوش برخوردي و مدارا را در همه روابط اجتماعي مهم رازيابي كرد و گفت: امام رضا (ع) اين صفت را سنتي از نبي اعظم معرفي مي‌كنند همه مسلمانان بايد به اين صفت آراسته شوند.
وي با بيان اينكه سومين سنتي كه در اين روايت برآن تاكيد مي‌شود، صفت صبوري است، اظهار داشت: هر نوع مشكلي با صبوري قابل حل است و انسان بايد بر امور مختلفي كه برانسان واقع مي‌شود صبر پيشه كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، سپس با بيان يك حديث فقهي و چند مسئله شرعي خواستار آموزش احكام شرعي در اين سفر براي زائران و استفاده از مدت حضور ايشان در عراق شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني سپس به پرسش‌هاي روحانيون و مداحان كاروان‌هاي عتبات پاسخ گفت.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف هم با تاكيد بر لزوم همراهي هرچه بيشتر روحانيون و مداحان كاروان ها با زائران استفاده بهينه از زمان را به ايشان توصيه كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین