عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
مدير كل عتبات عاليات سازمان حج خبر داد:
مدير كل عتبات و عاليات سازمان حج و زيارت، اظهار داشت: در اسفند ماه ۹۳ و همزمان با اعزام‌هاي نوروزي به ازاي هر زاير ۸۰ هزار تومان هزينه‌هاي عتبات افزايش يافت كه اين هزينه‌ها در حال حاضر حذف شده است و به همان روال قبلي خود بازگشته است.
عقیق:محسن نظافتي، مدير كل عتبات و عاليات سازمان حج و زيارت، گفت: هزينه اعزام زايران ايراني به عتبات در حال حاضر به روال عادي خود بازگشت.

وي افزود: در اسفند ماه ۹۳ و همزمان با اعزام‌هاي نوروزي به ازاي هر زاير ۸۰ هزار تومان هزينه‌هاي عتبات افزايش يافت كه اين هزينه‌ها در حال حاضر حذف شده است و به همان روال قبلي خود بازگشته است.

نظافتي خاطر نشان كرد: البته همزمان با اعزام‌هاي نوروزي ارز تعادلي از سفرهاي عتبات حذف شد به همين منظور يك بخش افزايش قيمت‌هاي عتبات به اين موضوع بر مي‌گردد كه اين كاهش قيمت‌ها به حذف ارز تعادلي ارتباط ندارد.

وي همچنين در خصوص اعزام زايران ايراني به سامرا گفت: اين موضوع همچنان در حال بررسي است و تا زماني كه تصميم گيري نهايي از سوي مسؤولان مربوط صورت نگيرد، فعلا اعزام زايران ايراني به سامرا را نخواهيم داشت و اميدواريم اين مسير به زودي بازگشايي شود.

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت همچنين از اعزام بيش از ۶۶ هزار ايراني به عتبات در نوروز سال جاري خبر داد و اظهار داشت: امسال به دليل حذف برخي هتل‌ها و كمبود فضاي اقامتي، آمار اعزام زايران ايراني به عتبات در نوروز افزايش نداشت و كمي كاهش هم داشت.

وي ياد آور شد: هم اينك حدود ۵۰ تا ۶۰ كاروان ۴۰ نفره روزانه از طريق مرزهاي زميني و هوايي به عتبات اعزام مي‌شوند.

نظافتي درباره اعزام‌هاي كاروان‌ها آزاد به صورت زميني به عتبات گفت: اين اعزام‌ها تنها در ايام نوروز با هماهنگي سازمان حج وزيارت انجام مي‌گرفت اما در حال حاضر چنين اعزام‌هاي را نداريم.

وي همچنين تصريح كرد: برخي كاروان‌ها به صورت هوايي به صورت آزاد به عتبات عاليات اعزام دارند كه هيچ ارتباطي با سازمان حج وزيارت ندارند و مورد تاييد اين سازمان نمي‌باشند و هيچ هماهنگي در اين زمينه با اين سازمان صورت نگرفته است.

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت همچنين از اختصاص ارز ۲۰۰ دلاري به زايران عتبات خبر داد و افزود: اين ارز همچون گذشته به زايران عتبات تعلق خواهد گرفت و زايران مي‌توانند براي دريافت اين ارز از طريق كاروان‌ها خود اقدام كنند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین