عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
حجت الاسلام واحدي:
حجت الاسلام واحدي مي‌گويد كه اگر ملزومات عمره دانشجويي بدرستي تعريف و اجرا شود آنگاه مي‌توان آن را از بي‌نظيرترين حركت‌هاي فرهنگي كشور دانست.
عقیق:حجت الاسلام محمدرضا واحدي نويسنده رمان «آقاي سليمان! مي‌شود من بخوابم؟» است كه حالا بعنوان روحاني يكي از كاروان‌هاي دانشجويي عمره‌گزار به مدينه مشرف شده است.
واحدي درباره عمره دانشجويي و تاثيرات آن صحبت كرد و گفت: عمره دانشجويي حركت بسيار خوبيست كه ملزوماتي قبل و بعد از سفر بايد براي آن تعريف شود تا تاثيرات ويژه‌اش را نشان دهد. قبل از سفر ما نياز داريم تا بيشتر از كاروان‌هاي عادي عمره‌گزار با دانشجويان جلسه داشته باشيم كه بتوانيم در مسائل اعتقادي و احكام شرعي بشكل اقناعي با آنها صحبت كنيم. سه جلسه خيلي كم است و فقط به گفتن احكام مي‌گذرد و نمي‌توان چيزي از فلسفه حج گفت.
وي افزود: دانشجويان در سرزمين وحي به نقطه اوج جوشش معنوي مي‌رسند و حرمين شريفين آنها را متحول مي‌كند اما بايد توجه داشت كه بعد از سفر نبايد آنها را رها كرد. اگر اين دو عامل يعني مراقبت قبل و بعد از سفر بدرستي تعريف و اجرا شود آنوقت مي‌توانيم بگوييم كه عمره دانشجويي يكي از بي‌نظيرترين حركت‌هاي فرهنگي كشور است كه مي‌طلبد سهميه بيشتري براي حضور دانشجويان تعلق بگيرد.
واحدي در پايان گفت: عدم رعايت دو عامل گفته شده ممكن است از تاثيرات اين سفر كم كند و حتي در شرايطي آسيب‌زا هم باشد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین