عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
حجت الاسلام ارفع:
کارشناس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نهج البلاغه گنجی است که ما باید به آن دست پیدا کنیم، گفت: باید نهضتی ایجاد شود و نهج البلاغه را از غربت دربیاوریم.
عقیق:حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، در سلسه جلسات از «پدر به پسر» که پیرامون شرح نامه ۳۱ نهج البلاغه توسط مجموعه فرهنگی عاشورائیان برگزار می شود، با تأکید بر اینکه نهج البلاغه گنجی است که ما باید به آن دست پیدا کنیم، اظهار کرد: باید نهضتی ایجاد شود و نهج البلاغه را از غربت دربیاوریم.

وی ادامه داد: حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف با تمام اهمیتی که در نزد ما دارد چندان در مقابل کلام امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه مهم نیست که باید آن را شناخت و الگو زندگی خود قرار داد. اگر این کتاب نهج البلاغه وجود نداشته باشد حرم به درد نمی خورد البته این را هم باید در نظر گرفت که زیارت و حضور در حرم حضرت علی (ع) نیز واجب است.

این کارشناس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نهج البلاغه در دین را به سمت امیرالمومنین (ع) باز می کند، تصریح کرد: متأسفانه افرادی با اسم اینکه این کتاب تخصصی است و یا خواندن آن سبب کج فهمی و انحراف می شود، با توجه به سابقه گروه های توده ای در اوایل انقلاب از رواج آن جلوگیری می کنند در صورتی که این کتاب جامع می تواند در تمام دوره های مختلف زمانی به کار بیاید.

وی افزود: این کتاب آن قدر جامع بوده که افراد مسیحی و اهل تسنن بارها آن را خوانده اند و از آن برای زندگی خود استفاده کرده اند، در کنار این مسئله خیلی از این خطبه ها و صحبت ها برای مردم آن دوران کوفه یا معاویه بوده است، پس از همین رو ما باید با این کتاب انس گرفته و از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه که از حضرت علی (ع) به فرزندشان امام حسن (ع) است، تأکید کرد: این نامه منشور تربیتی بشریت است که جوان ها و دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند و در همه مباحث زندگی از آن بهره بگیرند.

وی گفت: این نامه نشان می دهد که مسئله تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که حضرت علی (ع) پس از وقایع جنگ صفین خود را به عنوان فردی فانی معرفی می کند و با آرامش تمام برای تربیت فرزندش از روزگار می نویسد به نوعی که خواننده تصور کند فرد نویسنده از سیاست فارغ بوده و تنها به فکر رفاه حال خانواده اش است.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: این نامه اثبات کننده این مسئله است که آدمی می تواند انقلابی باشد که بتواند در امر تربیت خانواده اش موفق عمل کند و فردی هم در امر تربیت موفق است که انقلابی باشد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین