عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
انسان با کارهای مختلفی می تواند به خدا نزدیک شده و حتی محبوب الهی شود کارهایی ساده اما اثرگذار.
عقیق:آنچه از روایات معصومین (ع) بر می آید محبوبیت نزد الهی راه هایی دارد که با عبور از آنها می توان در بارگاه ربوبی مقام یافت.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «مردم عائله خدا هستند؛ پس محبوبترين كس نزد خدا، آن است كه به عائله او سود رساند و خانواده اى را خوشحال كند.»
همان حضرت (ص) می فرمایند: «محبوبترين بندگان نزد من آنهايند كه به خاطر من يكديگر را دوست دارند، دلبسته مسجدهايند و سحرگاهان لب به استغفار گشايند، اينانند كه هر گاه بخواهم زمينيان را كيفر دهم به ياد ايشان افتم و از مجازات آنان صرف نظر كنم.»
امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: «بدانيد كه محبوبترين مؤمنان نزد خدا، كسى است كه مؤمن تهيدست را در امور مادى و زندگيش يارى رساند و كسى است كه مؤمنان را كمك كند و سود رساند و ناراحتى آنها را برطرف سازد.»
ایشان همچنین فرموده اند: «محبوبترين كس نزد خداوند عزّ و جلّ آن است كه در گفتارش راستگو باشد و بر گزاردن نماز و آنچه خدا بر او واجب كرده است مواظبت كند و امانت پرداز باشد.»
رسول گرامی اسلام (ص) درباره کارهای محبوب خدا فرموده اند: «خداوند فرموده است: هيچ بنده اى با چيزى محبوبتر از واجبات به من نزديك نشده است.»
امام باقر (ع) در این باره می فرمایند: «از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله پرسيده شد: خداوند عزّ و جلّ كدام كارها را بيشتر دوست دارد؟ فرمودند: «مسلمانى را پياپى شاد كردن.» عرض شد: اى رسول خدا! منظور از شاد كردن پياپى مسلمان چيست؟ فرمودند: «گرسنگيش را برطرف سازى، اندوهش را بزدايى و قرضش را بپردازى.»
امام صادق (ع) نیز فرموده اند: «يكى از محبوب ترين كارها نزد خداوند متعال زيارت قبر حسين عليه السلام است.»


پی نوشت ها:

کافی
میزان الحکمه
منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین