عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) برکزار می شود:
چهارم فروردین ماه مصادف با عصر شهادت حضرت زهرا (س) همایش یاس نبوی ویژه بانوان در امامزادگان سراسر کشور برگزار می شود.
عقیق:حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ویژه برنامه های ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: چند سالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با ایام سوگواری دخت نبی اکرم (ص) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور سوگواره یاس نبوی را برگزار می کنند و امسال برای ششمین سال پیاپی این طرح در بیش از 2189 بقعه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

وی افزود: ترویج فضایل وسیله زندگی حضرت زهرا (س) و سبک زندگی فاطمی و نیز تبیین خطبه فدکیه از اولویت ها و اهداف طرح سوگواره نبوی است. بر همین اساس مراسم خطبه خوانی رأس ساعت 9 صبح با تجمع عزاداران فاطمی در 2 هزار بقعه کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ویژه برنامه ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: عصر شهادت حضرت زهرا (س) همایش یاس نبوی ویژه بانوان و شام غریبان آن حضرت با حضور سادات در امامزادگان سراسر کشور برگزار می شود. همچنین در برخی از امامزادگان بر اساس نیات واقفین عزاداران اطعام خواهند شد. جهت دهی نیات واقفین بر اساس ترویج وقف های فاطمی است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به ترویج وقف هایی در راستای بزرگداشت عزاداری حضرت زهرا (س) گفت: از جمله اولویت های ما بحث مشاوره برای ثبت وقف هایی با نیت ترویج و توسعه عزاداری فاطمی (س) است.

وی با اشاره به دیگر برنامه های ویژه ایام سوگواری گفت: قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) در امامزادگان، توزیع اقلام فرهنگی از جمله کتابچه یاس نبوی، نرم افزارها و سی دی های صوتی از دیگر برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین