عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
بعضی از مطالب هم مسائل فنی هست و مداحان هم باید بدانند که مستمع شناس باشد و هر چیزی را در جای آن بگویند و هر روضه ای را در هر مجلسی نخوانند...

عقیق: حاج مهدی سلحشور مداح و روضه خوان اهل البیت علیهم السلام در گفت و گو با خبرنگار روضه نیوز گفت:  بنده تردیدی ندارم که مردم ایران حتماً حرمت ایام فاطمیه را نگه می دارندو هیچ وقت مردم در تقارن این دو موضوع ارجحّیت را به عید نمی دهند،  و هیاتها باید در این ایام برنامه هایشان را بگیرند

وی افزود: سنت های زیبایی هم در ایام نوروز هست که هیچ منافاتی با ایام فاطمیه هم ندارد، صله رحم و دید وبازدید هاو...، می توانند این دید وبازدیدها را با مناقب و سیره ی حضرت زهرا(سلام الله علیها) مزین کرد و مجالس خانگی را به مناسبت ایام فاطمیه برگزار کرد.

سلحشور خاطرنشان کرد: البته مداحان دقت کنند نیازی به نام بردن از آن دونفر نیست اما بقیه روضه را باید تمام و کمال خواند و هیچ مانعی هم ندارد، چون حضرت زهرا شهید شدند و اتفاقات شهادت خانم را باید گفت و نقل تاریخ کرد.

وی گفت: بعضی از مطالب هم مسائل فنی هست و مداحان هم باید بدانند که  مستمع شناس باشد و هر چیزی را در جای آن بگویند و هر روضه ای را در هر مجلسی نخوانند قاعده ی کلی آنکه هرآن چیزی که با وحدت منافات ندارد را باید گفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین