عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
حاج منصور ارضی در حسینیه لباسفروشها
از روز یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه سال جدید این سه روز را برای بی بی روضه می‌گیریم بعد هم یک هفته جلسه تعطیل می‌شود...

عقیق: مراسم زیارت عاشورا و عزاداری در ایام فاطمیه صبح سه شنبه با روضه خوانی حاج منصور ارضی درحسینیه لباسفروشها برگزار شد.

نکاتی از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید؛

_همه‌ی اینها ثبت می‌شود، قطره قطره اشک، قطره قطره عرقی که در این مجالس می‌ریزید و نفسی که می‌زنید. سحر گریه می‌کردم گفتم یا حضرت زهرا(سلام الله علیها) واقعا تو عنایت کردی که ما یاد شما هستیم یاد حسین و حسن تو (علیهما السلام)

_واقعا یک عده ای گرفتار دنیا هستند اصلا ببینید برای ما چه کم گذاشتند؟ خدا را شکر می‌کنیم آخر سالمان با بی بی حضرت زهرا(سلام الله علیها) تمام می‌شود. سال دیگر هم اگر زنده بودیم همینطور چون زنده و مرده بودنمان مهم نیست چون می‌دانیم برای ما می‌نویسند که با نام زهرا(سلام الله علیها) شروع کردیم چه زیر خاک برویم چه باشیم به خاطر همین فرمود: اگر مادر ما عنایتی به دوستانش در این دنیا بکند ظرفیت ندارند, همین که عنایت کرده روزی کفار هم می‌رسد، روزی فاسقان و فجار هم می‌رسد به برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، پس حواستان باشد.

_ عیبی ندارد سفره  هفت سین هم که می‌چینید، یک یا زهرا(سلام الله علیها) هم روی کاغذ بنویسید در سفره بگذارید به مردم بگویید عید اولمان است مادرمان از دنیا رفته و عید اول ماست. همه‌ی اینها مهم است یعنی از آن مصنوعی بودن در می‌آید. اگر روضه‌ها را دقت کنند  در متن زندگی قرار بگیرد زندگی خوبی داریم چرا که آن معنای محیای محیا زنده می‌شود. روضه این نیست که انسان اخمو و عبوس  باشد، وقتی روضه می‌شود اصل زندگیت، خیلی مهم است، اصل زندگی یک عده این گونه است. این ایام‌ نشان می‌دهند "شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا" .

_خدا کند مسئولین ما هم پای این روضه‌ها و این تجلیات بیایند آنها هم بی خیر نمانند حیف است. حتی آنهایی که شبانه روز از این مملکت حفاظت می‌کنند.

_ببینید چه جنجالی این داستان هسته ای ایجاد کرده، ما منفی‌های این قضیه را می‌بینیم لااقل دعا کنیم.

_آن‌ها در حال تلاش هستند یک السلام علیک یا ابا عبدالله(علیه السلام) هم نمی‌توانند بگویند، با آبرویشان هم بازی می‌کنند دقت کردید؟ تیم هسته ای روی خط و صراطی راه می‌روند که اگر مواظب نباشند انتهایش جهنم است.

_ از این منفی بافی‌ها و منفی گوش کردن‌ها و پیامک‌ها و غیره بیرون بیاییم. خیلی مهم است اگر بفهمیم و دعا کنیم ان شاءالله سرافراز از این امتحانات سخت بیرون بیاییم. مقام معظم رهبری یک نگرانی دیگری داشتند ولی من از این می‌ترسم که ما مثلا شکست بخوریم و تحریم‌ها زیاد شود، آن وقت بچه مسلمان‌ها بی ادبی کنند.

_به همه می‌گویم اگر حرام نگاه کنی چوبش را می‌خوری حالا مادر و پدرت هر که می‌خواهند باشند اگر خدایی نکرده حرام بخوری ضربه اش را می‌خوری، حرام راه بروی، حرام دفاع کنی اثرش را می‌گذارد. عوض اینکه از یک مومن دفاع کنی از یک غیر مومن دفاع می‌کنی همه‌ی این‌ها اثر دارد.

_ شیخ ما همیشه می‌گفت  وقتی روضه خواندی این اشک هایت را به کف دستت بگیر و آن چه را که دیگران دعا نمی‌کنند تو دعاکن. خیلی مهم است که ما در سختی‌ها دعاگو باشیم. حالا خیال کنید قیمت دلار هفت تومان شده است، به تو چه می‌رسد؟  غیر از اینکه شهوتت زیاد‌تر می‌شود غیر از اینکه حواست دیگر به امام زمان(عجل الله تعالى فرجه الشریف) نیست؟ حتی آن هایی هم که جمکران می‌روند خدایی نکرده مثل اون شخص که یکشنبه‌ها به کلیسا می‌رود اونطوری می‌شود.

 _امام زمان(عجل الله تعالى فرجه الشریف) حاضر و ناظر شماست، نکته حرف چیست اثر روضه‌ها این است که شما با آن مانوس می‌شوید زندگیتان زیبا می‌شود، بهارتان زیبا می‌شود و نتیجه هم می‌گیرید.

_ ان شا الله از روز یکشنبه, دوشنبه و سه شنبه سال جدید این سه روز را برای بی بی روضه می‌گیریم بعد هم یک هفته جلسه تعطیل می‌شود که کسانی که میخواهند به مسافرت بروند و استراحت کنند مثلا یک عده ای بلیط گرفتند برای مشهد آن جا هم حواستان باشد به بطالت نگذرانید، اگر به شمال می‌خواهید بروید حواستان باشد آنجا لااقل یا یک روضه ای بگیرید یا در یک روضه ای شرکت کنید، بیچاره این مردم شمال چقدر اذیت می‌شوند از دست بعضی افراد بدافکار. خودت لااقل حواست باشد که ایام شهادت حضرت زهراست(سلام الله علیها) همین اندازه کافی است و ادبت را نشان می‌دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
ROMANIA
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
11
3
ایشون از طرف خداوند اذن دارند اعلام کنند کی بهشت میره کی جهنم؟...
سام
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
1
5
با سلام
و اما بعد
خدمت علی اقا گل عرض کنم که نه حاجی منصوراز طرف خداوند اذن ندارند اما همه ما نیاز به تذکر داریم فقط تذکر داد.

کی بهشت میره کی جهنم؟... اول دست خدا واخر دست خداست اما باید یک مقدار اعمال نیک داشته باشیم که خدا ما را به بهشت راه بدهد این تذکرهای حاجی منصور برای این است.
باز هم همه چیز دست خود شماست
یا علی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
5
1
شاید داشته باشد شما از کجا میدونید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین