عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز امسال لزوم ارائه برنامه‌های منسجم‌تر بیش از گذشته وجود دارد، زیرا استان قم هر ساله در ایام نوروز پذیرای خیل عظیم ارادتمندان اهل بیت(ع) است.
عقیق:در حالی که در استان قم سال گذشته 340 مدرسه به اسکان فرهنگیان اختصاص یافته بود امسال با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این تعداد به 380 مدرسه افزایش پیدا کرده است.


اسکان نوروزی فرهنگیان از جمله برنامه‌هایی است که هر ساله در دستور کار اداره‌کل آموزش و پرورش استانقم است که با توجه به سفر زائران فراوان برنامه‌ریزی این امر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

دستورالعمل اجرایی برای اسکان نوروزی فرهنگیان چهار ناحیه آموزش و پرورش از آبان ماه امسال در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس بودجه‌بندی، زمان‌بندی و مدیریت انجام شده و اهتمام بر برطرف‌سازی کاستی‌های موجود صورت گرفته است.

با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز امسال لزوم ارائه برنامه‌های منسجم‌تر بیش از گذشته وجود دارد، زیرا استان قم هر ساله در ایام نوروز پذیرای خیل عظیم ارادتمندان اهل بیت(ع) است.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که امسال افزایش 30 درصدی تعداد زائر در قم وجود داشته باشد، گفت: مدارسی که برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته، در قالب مدارس گروه الف، ب و ج رای‌زنی شده است.

حسن عبداللهی خاطرنشان کرد: خانه معلم و مراکز تربیت معلم از دیگر فضاهاست، آمادگی وجود دارد که حتی در نمازخانه مدارس، زائران حضرت معصومه(س) را سرویس‌دهی کنیم.

وی با بیان اینکه نسبت به مباحث تربیتی و فرهنگی زیارت حساسیت فراوانی وجود دارد، گفت: بدون تردید معرفت نوروزی و رشد معنوی با اندیشه‌های ناب دینی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران با برنامه‌های فرهنگی ایجاد می‌شود.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به برگزاری جلساتی با معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش و معاونان نواحی و معاونان مدارس اشاره کرد و افزود: هفته پایانی اسفند در مدارس هفته آراستگی مجموعه مدرسه بوده تا فضای مدرسه برای پذیرایی از میهمانان و زائران آماده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بحث شست‌وشو، نظافت و مباحث بهداشتی و سلامت برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا کلاس‌ها به طور کامل ضد عفونی شود و زائران در سلامت و آرامش کامل جسمی، روحی و روانی به سر ببرند و خاطره خوشی از استان قم داشته باشند.

دو نوع پذیرش حضوری و غیرحضوری یا اینترنتی برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته شده که ثبت‌نام اینترنتی فرهنگیان از دهم اسفند امسال آغاز شده و تا 22 اسفند ادامه داشت؛ 60 مدرسه با 300 کلاس درس برای این امر در نظر گرفته شده که فرهنگیان می‌توانند به صورت اینترنتی در این بخش ثبت‌نام ‌کنند.

به گفته عبداللهی فرهنگیان از 27 اسفند می‌توانند به صورت حضوری به ستادها مراجعه کرده یا در مکان‌های در نظر گرفته شده استقرار پیدا کنند.

چهار ستاد اصلی و چهار ستاد فرعی برای ثبت‌نام حضوری فرهنگیان در نظر گرفته شده پایگاه شماره یک (خیابان ساحلی، جنب خانه معلم، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک)، پایگاه شماره دو(میدان سعیدی، جنب فروشگاه رفاه، مدرسه مهدیه)، پایگاه شماره سه(جاده اراک، شهرک صادقیه، بلوار دانش، بریدگی اول، سمت راست، مدرسه ایثار)، پایگاه شماره چهار(انتهای خیابان امامزاده ابراهیم، بلوار حضرت معصومه (س)، کوچه 24، مدرسه انقلاب اسلامی)، پایگاه شماره پنچ(میدان آزادگان، بلوار شهید عابدی روبروی دادگستری مدرسه امام حسن مجتبی(ع))، پایگاه شماره شش(میدان روح‌اله، روبروی بیت حضرت امام (ره)، سالن ورزشی امجدیه)، پایگاه شماره هفت(میدان معلم، جنب بلوار پیامبر اعظم (ص)، دبیرستان باقرالعلوم) و پایگاه شماره هشت(جاده اصفهان اردوگاه پانزده خرداد) واقع شده است.

به گفته رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم امسال استقبال فرهنگیان از ثبت‌نام اینترنتی مطلوب بوده و در لحظات اولیه فضاهای اینترنتی تکمیل شده که حاوی این پیام برای مدیران استان در زمینه برنامه‌ریزی اسکان نوروزی است که در زمینه حضور زائران امسال پذیرای خیل عظیمی از دوستداران اهل بیت(ع) هستیم که برای زیارت وارد قم می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای پذیرایی از زائران نوروزی گفت: نشست‌ها و جلساتی با نیروی انتظامی برگزار شده و نمایشگاه‌هایی بناست، برپا شود تا آثار فرهنگی متناسب با اصل مباحث تربیتی که خاستگاه جهان تشیع است، ارائه شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با مدارس مکاتبه شده تا در تابلوی اعلانات مدارس متناسب با ایام فاطمیه و کلام حضرت زهرا(س) مطالبی نصب شود.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: حجاب و عفاف، قرآن، آداب زیارت و ایمنی در سفر و فرهنگ رانندگی و ترافیک و نمایشگاه بهار فاطمی از دیگر مواردی است که در کنار پذیرش اسکان نوروزی به عنوان فعالیت فرهنگی صورت می‌گیرد و برنامه‌هایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه انتظار است که بین هفت تا 10 درصد افزایش تعداد مدارس صورت گرفته باشد، گفت: سال گذشته 340 مدرسه بوده و امسال نزدیک به 380 مدرسه افزایش پیدا کرده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: سامانه اسکان میهمانان فرهنگی به آدرس Eskan.medu.ir به تمام ادارات کل کشور ارسال شده است.

هشت کمیته تخصصی مانند کمیته حفاظت و تامین امنیت، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، ارزیابی و نظارت، بهداشت و سلامت،‌ فناوری اطلاعات، امور فرهنگی و تبلیغات، تدارکات و پشتیبانی و مالی و اعتباری برای ستاد اجرای اسکان فرهنگیان استان قم در نظر گرفته شده است.

این کمیته‌ها به طور دائم برای وحدت رویه در سطح ستاد اسکان مرکزی و نواحی فعال است و از دی ماه این کمیته‌ها جلساتی را در زمینه کمبودهای مدارس برگزار کردند.

وی ضمن ابراز خرسندی از ارائه خدمات به زائران حضرت معصومه(س) گفت: اوج سعادتمندی است که فرصت خدمت به زائران حضرت معصومه(س) شامل حال ما شده و نهایت تلاش از نظر کمی و کیفی صورت می گیرد تا دعای زائران بدرقه کار ما باشد.

اگر چنین برنامه‌ریزی‌هایی در سطح استان نبود، زائران نوروزی با مشکلاتی مواجه می‌شدند بنابراین با تدارکات و مدیریت و پیش‌بینی‌هایی که برای اسکان زائران در ایام نوروز صورت می‌گیرد، طراوت و شادابی به خانواده‌ها بازگردانده می‌شود، البته مدیریت در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که آرامش بهاری برای خانواده‌ها ایجاد شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین