عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
یک استاد حوزه:
حجت الاسلام والمسلمین امینی گفت: علت بسیاری از طلاق ها که امروزه در جامعه ما رایج شده است نگاه آلوده است همچنان که در روایات نگاه علت بسیاری از مفسده ها اعلام شده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد امینی، استاد اخلاق حوزه علمیه تهران و امام جماعت مسجد ابوالفتح (ع) در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه مجدالدوله گفت: وقتی چشم انسان به نامحرم نگاه می کند و با همین نگاه به فرزند خود می نگرد روحیه فساد را فرزندش ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه نگاه به نامحرم، نگاه به مال مردم و ... موجب می شود قلب انسان محل الهام الهی نشود، خاطرنشان کرد: طبق روایات اساس همه فسادها نگاه ناپاک و فسادآلود است.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه کار ما طلبه ها علم و عمل است و اگر برای اهل علم و غیر اهل علم حجت تمام شود اما عمل نکند تمام توفیقات از او سلب می شود، ابراز داشت: متاسفانه ما طلاب وظیفه خود را فراموش کردیم و یادمان رفت جایگاه ما کجاست و یادمان رفت که فرموده اند اول وجودت را از معاصی تخلیه کن آنگاه به سمت علم و تحصیل علوم دینی بیا.

حجت الاسلام والمسلمین امینی ادامه داد: قرآن کریم همان فطرتی است که جلوی شما باز است لذا باید از آن بهره برد و همین قران است که حضرت زهرا نیز می خواند.

استاد اخلاق حوزه با تاکید بر اینکه هر رفتار و گفتار ما منظری در عالم ملک و عالم ملکوت، عالم جبروت و عالم لاهوت دارد، اظهار داشت: حال باید پرسید با توجه به این واقعیت ما با چه نیتی وارد عرصه طلبگی شده ایم.

وی افزود: علت بسیاری از طلاق هیی که در جامعه ما رایج شده است همین نگاه آلوده است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه یک حرکت ما در این دنیا در تمام آفاق و کهکشان ها حرکت به وجود می آورد، گفت: انسان باید خوف داشته باشد و خوف یعنی حالتی که انسان احساس می کند در معرض شانی بسیار عظیم قرار دارد. 

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه گاهی خوف را به درستی معنا نمی کنند، خاطرنشان کرد: خوف در کنار رجا معنا پیدا می کند و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. 

وی ادامه داد: خوف حاصل حاکمیت عقل، تعقل، تفکر و بندگی است آنچنان که وقتی فردی گناه نمی کند لذت نیز می برد.

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه خدا نکند انسان در محضر خدا پیامبر و امام از وادی حیا خارج شود، اظهار داشت: حیا که آمد تواضع نیز می آید زیرا حیا یعنی نجابت ظاهر و باطن نباشد.

وی در ادامه طلاب را به مطالعه زندگی صالحان و علما دعوت کرد و اظهار داشت: هر یک از آنها از شیخ کلینی، شیخ صدوق، شیخ مفید تا علمای حاضر درس های گرانبها برای ما دارند و این در حالی است که رابطه ما با صالحان و علما قطع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین امینی با اشاره به طبق روایت باید متخلق به اخلاق صالحین شد و صبر پیشه کرد، گفت: صبر یعنی اینکه هر گاه مشکلی رهایش کنیم تا خود درست شود.

وی افزود: اگر طلبه ای مبتلا به بلاهای دنیا شد بداند که همین ابتلا محل رشد اوست.

این استاد اخلاق در پایان با بیان اینکه شما طلاب دارای بالاترین سلطنت هستید، خاطرنشان کرد: زیرا طبق روایت علم سلطان است و خداوند بالاترین سلطنت را به شما داده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین