عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
شهدا نور ایمان و حقیقت تقوا را در خود تجلی دادند و از مسیر حق و حقیقت خارج نشدند و توانستند حقیقت بندگی عبودیت را به درستی درک کنند و در این مسیر عارف حقیقی شوند.
عقیق:حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در مراسم یادواره شهدای منطقه آبشارکه با حضور ائمه جماعات قم به مناسبت روز شهید برگزارشد، به جایگاه شهید و شهادت در قرآن اشاره کرد و گفت:  شهدا بر اساس آیات قرآن کریم از مقام رفیع و بلند مرتبه ای در قیامت در پیشگاه خدا برخوردارند.
 وی افزود: این مقامی است که خدا به خاطر لیاقتی که شهداء داشته اند به آنها داده است، شهدا کسانی بودند که  نور ایمان و حقیقت تقوا را در خود تجلی دادند و  از مسیر حق و حقیقت خارج نشدند و توانستند حقیقت بندگی  عبودیت را  به درستی درک کنند و در این مسیر عارف حقیقی شوند.
حجت الاسلام مومنی ادامه داد: حقیقت عبودیت زمانی حاصل می شود که انسان در مسیر محض اطاعت از خدا قراربگیرد و برای رسیدن به مقام عبودیت, همه مصائب و بلا را به جان بخرد و کوچکترین شکایتی نکند.
حجت الاسلام مؤمنی گفت: انسانهای عابد برای رسیدن به مقام بندگی از همه خواسته های خود می گذرند و از چارچوب اوامر و نواهی خدا خارج نمی شوند و خود را از  کبر، دورغ و گناهان کوچ و بزرگ دور می کنند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین