عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:
مطالبات امروز از حوزه و روحانیت با قبل از انقلاب، تفاوت های زیادی پیدا کرده، چرا که شاهد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و حرکت های آزادی خواهانه در جهان و تحقق آیه «یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ افواجا» هستیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با  اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین که در امامزاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: شرایط و مطالبات امروز از حوزه و روحانیت با قبل از انقلاب، تفاوت های زیادی پیدا کرده، چرا که امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و حرکت های آزادی خواهانه در جهان و تحقق آیه «یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ افواجا» هستیم و ما هم باید نحوه رفتار و عملکرد خود را با این حرکت ها هماهنگ نماییم.

وی با اشاره به مسائل مربوط به نماز جمعه قزوین گفت: آمارها و میانگین سنی گروه های شرکت کننده در نماز جمعه قابل قبول نیست و باید تدابیری اندیشید تا هم در تعداد آمار و هم میانگین سنی شرکت کنندگان نماز جمعه تغییرات محسوس ایجاد شود و در این زمینه هم به همراهی روحانیت و طلاب در جذب مردم و گروه های سنی مختلف به نماز جمعه نیازمندیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در مسئله نماز نباید نگاه ها به فقط آمار و سن باشد، بلکه باید کارکردهای اصلی نماز را هم در نظر گرفت تا شاهد برخی مسائل و ناهنجاری اجتماعی در جامعه نبوده و به یک معنا باید از قرائت و خواندن نماز که پایین ترین مرحله نماز است به سمت اقامه نماز و توجه به مفاهیم اصلی نماز حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: باید با تغییر روش ها و جدیت در کارها، شور و نشاط بیشتری را به نماز جمعه تزریق کرد و با یاری گرفتن از جوانان در بخش های مختلف، به سمت جوان گرایی پیش برویم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ارتباط با جوانان، گفت: تاکید ایشان بر بهره گیری از جوانان و پیگیری مسائل مربوط به نماز، دو مسئله مهمی است که باید با همفکری در این زمینه تحول ایجاد کرده و بعد از اینکه به نتایج خوبی دست یافتیم آن را به محضر مقام معظم رهبری ارائه دهیم .

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بایدی با تشکیل اتاق فکر، زمینه جذب جوانان و استفاده از ظرفیت های این گروه سنی فراهم گردد و طلاب و روحانیون با توجه به ارتباط خود با جوانان در مساجد،  می تولنندکمک های فراوانی در این زمینه انجام دهند.

وی همچنین با تقدیر از خدمات آیت الله باریک بین، گفت: اینکه در برخی محافل و خبرها عنوان می کنند که ایشان 33 سال خدمت کرده اند،  مطلب صحیحی نیست، چرا که ایشان قبل از اینکه از طرف امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین منصوب شوند، در صحنه های مختلف انقلاب حاضر بودند و خدمات فراموش نشدنی به انقلاب و نظام انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: شور و نشاط و آبادانی حوزه های علمیه قزوین مدیون زحمات آیت الله باریک بین است که به همراه آیت الله شالی به تعمیر و بازسازی مدارس حوزوی پرداخته و امروز حوزویان باید قدردان این زحمات باشند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین