عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
مداحی کربلایی حمید علیمی در هیئت حامیان ولایت
کسی که به اهل بیت جسارت می کند به اهل بیت ضرری نمی رساند بلکه بی شعوری خود را به عالم نشان می دهد...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی اصلانی و مداحی کربلایی حمید علیمی و کربلایی حسین عینی فرد در هیئت حامیان ولایت (مسجد آیت الله کاشانی) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام اصلانی را بخوانید؛

_ هر مشکلی برای ما به وجود می آید برای این است که ما نتوانستیم با خالق عالم هستی ارتباط درست برقرار کنیم. وقتی ارتباط ما با خالق هستی و خداوند متعال درست باشد اولین چیزی که به سراغمان می آید آرامش است. چیزی که الان به شدت بشر دنبال آن می گردد.

_ آرامش یک رمز دارد و آن این است که بشر بتواند ارتباط خود با خالق هستی را تنظیم کند. کسی که رابطه اش را با خدا درست کند رابطه اش با همه چیز درست می شود. همه هستی با او پیوند درستی برقرار می کند.

_ امام حسن مجتبی فرمود اگر کسی رابطه اش را با خدا درست کند و بندگی کند خداوند همه چیز را به بندگی او در می آورد.  امام صادق فرمود که رابطه تان را با خدا درست کنید خداوند متکفل امور شما می شود. رابطه تان را با خالق اگر تنظیم کنید به هر چه می خواهید می رسید.

_ تنظیم این رابطه به راحتی نمی باشد.از بزرگترین الطاف خداوند به بشریت وجود فاطمه زهرا می باشد. نعمت حضرت زهرا با خیلی از نعمت هایی که در ذهن من و شماست قابل مقایسه نیست. همان طور که پیامبر فرمودند که خدا از غضب فاطمه غضبناک می شود و با رضایت فاطمه خداوند از شما راضی می شود. وقتی می خواهید رابطه خود را با خدا تنظیم کنید فقط فاطمه زهرا(س) و اهل بیتش می توانند به شما کمک کنند.

_ اگر فاطمه زهرا در رویدادی لبخند بر لب آورند بدانید رضایت خدا را به همراه دارد. باید همواره دنبال رضایت فاطمه(س)باشیم.

_ وقتی انبیاء  و اولیاء حرفی می زنند و موضعی می گیرند، حرف از خودشان نمی زنند. در زیارت جامعه کبیره آمده است که حرف اولیاء و حضرات معصومین دو خصوصیت دارد یکی اینکه حرف شما از علم شما است و موضع گیری شما در حرف شما تأثیری ندارد.

_ در کار اهل بیت پشیمانی نیست و حرفشان عالمانه است. ویژگی دوم  آینده نگری می باشد. حرفی که زده می شود چشم انداز و افق آینده را مد نظر قرار می دهد. هر حرفی که اهل بیت به ما می گویند یادمان باشد روزی این حرف ها به درد ما می خورد.

_ پیامبر خدا قیام و قیود را به حسنین نسبت می دهد. هم امام حسن و امام حسین هر دو هم قیام دارند و هم قیود دارند. با این تفاوت که امام حسن شش هفت ماه اول قیام داشتند و بعد ده سال قعود کردند ولی امام حسین ده سال اول قعود کردند و بعد قیام داشتند و قصه کربلا به وجود آمد.

_ مادح خورشید مداح خود است. کسی که به اهل بیت جسارت می کند به اهل بیت ضرری نمی رساند بلکه بی شعوری خود را به عالم نشان می دهد. پیامبر فرمودند زمانی می رسد که حق و باطل را نمی توانید از هم تشخیص دهید فقط با شناخت فاطمه زهرا می توانید حق را از باطل بشناسید. فاطمه زهرا مادر امت است. بی بی جان برای عالم مادری می کنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین