عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
استاد حوزه و دانشگاه گفت: پيروي از پيامبر(ص) تنها راه رستگاري است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين سيد محمود وزيري در مراسم محفل انس و معرفت كه در هتل الانصار جولدن توليب در جمع زائران حرم قدسي نبوي برگزار شد با اشاره به آياتي از سوره آل عمران، دوستي و مودت پيامبر اعظم را تنها راه رسيدن به قرب الهي دانست و گفت: پيروي از پيامبر رحمت و مهرباني ها تنها راه رستگاري است.
وي سفر به مدينه منوره و مكه مكرمه را توفيق الهي دانست و گفت: سفر به سرزمين وحي توفيقي است كه نصيب هر كسي نمي شود، لذا كساني كه اين توفيق نصيبشان شده است بايد سجده شكر به جا آورند.
وي با اشاره به تاثير گناه بر روح و روان افراد گفت: قساوت دل، خشك شدن چشم از اشك، پافشاري بر گناه و حرص ورزيدن بر امور دنيا از جمله آثار گناه است كه در صورت عدم مقابله با آن، انسان را در رسيدن به هدف غايي كه همانا قرب و همنشيني در جوار ربوبي حضرت باريتعالي است ناكام مي گذارد.
وزيري در ادامه با اشاره به روايتي از حضرت ختمي مرتبت پيامبر گرانقدر اسلام گفت: پيامبر عزيز اسلام مي فرمايند؛ گناه دل انسان را سنگ مي كند و باعث مي شود فرد گناهكار از رحمت الهي به دور باشد.
اين استاد حوزه در اين خصوص ادامه داد: پيامبر رحمت و مهرباني مي فرمايند كه انسان غافل كسي است كه به آخرت كاري نداشته باشد و خود را به كالاي دنيا مشغول كند.
وزيري در خاتمه خاطر نشان ساخت: زائران سرزمين وحي در اين سفر روحاني و آسماني بايد تلاش كنند و با پيامبر بزرگوار عهد و پيمان ببندند تا ان شاءالله بعد از بازگشت به شهر و ديار خود بيش از پيش به آموزه هاي ديني پايبند بوده و مبلغي واقعي براي اسلام اهل بيت عليهم السلام باشند.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین