عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي:
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با بيان اينكه سفر به عتبات بايد در زايران تحول فكري و معنوي ايجاد كند، ادامه داد: امروز مدال خدمت‌گزاري به زايران اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) به ما خادمان فرهنگي عنايت شده است و بدانيد كه زايران در نزد خداوند و ائمه اطهار عليهم السلام بسيار ارج و قرب دارند، ما نيز بايد اين عزيزان را ارج بنهيم.
عقیق:جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات، صبح امروز ۱۸ اسفند ماه در هتل الرسل محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي (بازقندي)، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي در اين جلسه به ايراد سخن پرداخت و سفر زيارتي به عتبات را بسيار ارزشمند خواند و اين را نعمتي دانست كه بايد قدردان آن بود.

وي افزود: امروز اگر توفيق حضور در عبته را پيدا كرده‌ايم همه اين توفيقات به بركات خون شهيدان و الطاف الهي و عنايت ائمه اطهار عليهم‌السلام كه بايد آن را ارج بنهيم و در حفظ اين دستاورد معنوي تلاش كنيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، تصريح كرد: بايد شكرگزار اين نعمت الهي باشيم و اگر شكر گزاري نكنيم، روزي از دست ما گرفه خواهد شد و بهترين شيوه شكرگزاري آن‌هم خدمت درست به زايران عتبات است.

وي با بيان اينكه سفر به عتبات بايد در زايران تحول فكري و معنوي ايجاد كند، ادامه داد: امروز مدال خدمت‌گزاري به زايران اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) به ما خادمان فرهنگي عنايت شده است و بدانيد كه زايران در نزد خداوند و ائمه اطهار عليهم السلام بسيار ارج و قرب دارند، ما نيز بايد اين عزيزان را ارج بنهيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي در بخش ديگري از سخنان خود، اظهار داشت: گاهي ممكن است اين سفر معنوي براي برخي به دليل كثرت سفر به عتبات تكراري به نظر برسد، اما بدانيد اگر براي شما چنين تصوري پيش آمد و ديديد استفاده معنوي كمتري بدست مي‌آوريد، حتما براي مدتي اين سفر را انجام ندهيد.

وي ادامه داد: سفر به عتبات عاليات نياز شوق و اشتياق دارد و شما عزيزان هم كه به اين سفر مي‌آيد بايد اين اشتياق را در ميان زايران ايجاد كنيد تا بهترين توشه را از اين سفر به ايران اسلامي ببرند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، خطاب به روحانيون و مداحان كاروان‌ها اعزامي به عتبات، تصريح كرد: كاري كنيد اين سفر زيارتي براي شما حلاوت و شيريني داشته باشد تا بتوانيد اين شيريني را به زايران محترم انتقال دهيد.

در ادامه به بيان يك روايت اخلاقي پرداخت و در پايان برخي احكام فقهي مبتلا به را براي روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي بيان كرد.

شايان ذكر است، جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي اعزامي به عتبات، ساعت ۱۰ صبح به وقت عراق، روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در هتل الرسل خيابان صافي صفاي نجف اشرف برگزار مي‌شود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین