عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
یک کارشناس دینی تبیین کرد
حجت الاسلام و المسلمین شجاعی گفت: به دوستان می گویم این قیاس را از مادر ما بردارید که می گوییم دختر پیغمبر، همسر علی و ...؛ البته همه این ها درست است اما فاطمه یک طرف خلق و تمام خلقت در طرف دیگر قرار دارند لذا باید فاطمه را آنچنان خواند که امام حسن عسکری فرمودند: ما (اهل بیت علیهم السلام) حجت های خدا بر خلق او هستیم و جده ما فاطمه (علیها السلام) حجت خدا بر ما است.
عقیق:مراسم سوگواری ام ابیها حضرت صدیقه کبری (س) در دفتر آیت الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید در تهران برگزار شد. در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی با بیان اینکه دنیای قلم و تفکر در وصف حضرت زهرا (س) عاجز است، اظهار داشت: من به دوستان می گویم این قیاس را از مادر ما برداریم که می گویید دختر پیغمبر، همسر علی و ...؛ البته همه این ها درست است اما فاطمه یک طرف خلق و تمام خلقت در طرف دیگر خلقت قرار دارند لذا باید فاطمه را آنچنان خواند که امام حسن عسکری فرمودند: «نحن حجج الله علی خلقه و جدّتنا فاطمة حجة الله علینا»: ما (اهل بیت علیهم السلام) حجت های خدا بر خلق او هستیم و جده ما فاطمه (علیها السلام) حجت خدا بر ما است».

وی ادامه داد: اولین بار در محضر امام خمینی (ره) بودم که مرحوم آقای فلسفی (ره) گفت: جبرئیل بعد از رحلت پیغمبر (ص) به محضر حضرت فاطمه (س) شرفیاب می شد. همه در آن مجلس از این سخن تعجب کردیم ولی وقتی به کتب مراجعه کردیم فهمیدیم از چه دریای ژرفی غافل بودیم!

حجت الاسلام و المسلمین شجاعی با اشاره به اینکه قرآن محترم 5 بار نازل شد: اولین بار بر نور منور پیامبر (ص) نازل شد؛ دومین مرتبه در شعب ابی طالب، مرتبه سوم در غار حراء، چهارمین بار در شب قدر و پنجمین مرتبه نیز بنابر علل و عواملی که پیش می آمد تدریجا نازل می شد، گفت: قرآن به هیچ وجه دست نخورده است و اگر اعرابی و یا نقطه ای از آن جابجا شود معنای آن نیز عوض خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حفظ قرآن از تحریف است که نام علی (ع)  و فاطمه (س) در قرآن ذکر نشد که اگر چنین می شد، تاکنون صدها بار محتوای آن عوض می شد.

سخنران مراسم سوگواری ایام فاطمیه دفتر آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه کتاب آسمانی قرآن،  آبروی اسلام است، تصریح کرد: امیرالمؤمنین علاوه بر کتابت وحی، کاتب وحی دیگری نیز است: علی (ع) وارد خانه شد و مشاهده کرد فاطمه در حال صحبت است. پرسید با چه کسی صحبت می کنی؟ حضرت زهرا (س) گفت با جبرئیل صحبت می کنم. علی (ع) گفت: بازگو کن تا من بنویسم و آن چه حضرت نوشت به عنوان مصحف فاطمی دست به دست میان ائمه علیهم السلام چرخید و اینک در دستان مبارک حضرت مهدی (ع) است.

وی افزود: وهابی ها به ما نسبت می دهند که شما مدعی هستید، قرآن اصلی در دست امام زمان (عج) است در حالی که چنیسن نیست بلکه مصحف فاطمی در اختیار حضرت صاحب (عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین شجاعی در پایان اظهار داشت: امام زمان (عج) فرمودند وقتی من ظهور کنم به آنچه علی (ع) و فاطمه (س) گفته اند عمل می کنم.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین