عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
مردم در عصر ظهور و در دولت جهانی حضرت حجت (عج) از نظر اقتصادی شرایط خاصی را تجربه می کنند که تا آن زمان سابقه نداشته است.
عقیق: بنابر روایات ائمه معصومین (ع) عصر ظهور در ابعاد مختلف با آنچه بشر پیش از ان تجربه کرده است، تفاوت های اساسی دارد؛ از جمله این تفاوت ها در میزان بهره مندی مردم از مادیات است.
در مسند احمد بن حنبل روايت شده كه ابو سعيد خدرى گفت: پيغمبر (ص) فرمودند: «به شما مژده مي دهم كه مهدى به هنگامى كه مردم با هم نزاع داشته باشند و اوضاع متزلزل باشد در امت من برانگيخته شود و زمين را پر از عدل و داد كند چونان كه پر از ظلم و ستم شده باشد. ساكنان آسمان و زمين از او راضى باشند و بالسويه اموال را ميان مردم تقسيم كند. خداوند دل هاى آنها را بى ‏نياز مى‏ سازد و سايه عدلش بر سر همه گسترش مي يابد تا آنجا كه دستور دهد اعلان كنند كيست كه به مال نياز داشته باشد؟ و در آن ميان فقط يك مرد برخاسته و مي گويد: منم كه نيازمند مي باشم. اعلان‏ كننده به وى مي گويد: برو نزد خزينه‏ دار و بگو مهدى (ع) دستور داده كه به من مال دهى. خزينه ‏دار پول بسيارى در دامن او ريخته و مي گويد: بردار! ولى او از حملش عاجز مي ماند و پشيمان مى‏شود، و مي گويد: من از لحاظ نيروى بدنى بسيار قوى هستم و با اين وصف از بردن اين پول ها ناتوان مي باشم و آن را نمي پذيرد. ولى به او گفته مى ‏شود: چيزى را كه ما به كسى داديم پس نمي گيريم! "
و نيز حافظ ابو نعيم از ابو سعيد خدرى نقل كرده كه پيغمبر (ص) فرمودند: «در آخر الزمان و پيدايش آشوب ها مردى به سلطنت خواهد رسيد كه بخشش وى براى‏ همه گواراست.»


پی نوشت:

بحارالانوار
مهدی موعود (عج)
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین