عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
آیت الله طاهری شیرازی تأکید کرد
آیت الله طاهری شیرازی گفت: طبق روایاتی مکرر از پیامبر اسلام (ص)، علما برترین مردم هر امت هستند.
عقیق:آیت الله سیدنورالدین طاهری شیرازی، مسئول مدرسه حضرت حجت بن الحسن (عج) در درس اخلاق این مدرسه گفت: طبق روایات مکرر طالبان علم دین دارای ارزش و جایگاه برجسته ای در میان مردم هستند.

وی ادامه داد: پیغمبر اسلام (ص) فرمودند: «فضل العالم على العابد کفضل القمر لیلة البدر على سائر الکواکب: برتری عالم بر عابد همچون برترى ماه در شب بدر، بر سایر ستارگان است».

آیت الله طاهری شیرازی با تاکید بر اینکه چقدر خوب است آدم این فضایل را تحصیل کند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: سه دسته هستند که در پیشگاه پروردگار عز وجل شفاعت می کنند و شفاعت آنها پذیرفته می شود: دسته اول پیغمبران هستند و پس از آن علما و پس از آن شهدا» (خصال، طبع حیدری باب الثلاثه، ص156) و در روایت دیگری فرمودند: خدا بالاتر از تفقه در دین عبادت نمی شود. وی افزود: فقهی که شما طلاب می خوانید مهمترین زیربنای دین است؛ همچنان که حضرت محمد (ص) فرمودند برای هر چیزی، عمادی و عماد دین، تفقه است.

مسئول مدرسه حضرت حجت بن الحسن (ع) با بیان اینکه اهل علم برای تقویت در تحصیل علم باید این روایات را مطالعه کنند و در خود متجلی سازند، خاطرنشان کرد: پیغمبر (ص) فرمودند: اگر کسی دلش می خواهد به کسی نگاه کند که خدا آتش را بر او حرام کرده به متعلمین نگاه کند. قسم به آن خدایی که جانم در قبضه قدرت اوست متعلمی وجود ندارد که برای تحصیل علم دین، رفت و آمد می کند مگر آنکه خدا برای هر گامی که در این مسیر برمی دارد عبادت یک سال را برایش می نویسد؛ و برای هر گامش باغی بسیار مصفا، خوب و قشنگ در بهشت مقرر می دارد؛ و زمین زیر پایش برایش استغفار می کند؛ شب نمی شود مگر بخشیده شود و روز نمی شود مگر بخشیده شود؛ و ملائکه شهادت می دهند او همان کسی است که جهنم بر او حرام می شود.

آیت الله طاهری شیرازی تصریح کرد: این روایت، زیباترین روایت درباره شأن علما و طلبه است و می تواند موجب قوت قلب و استقامت آنان شود. این استاد اخلاق با بیان اینکه همه ما از شیطان می ترسیم و او را دشمن خود می دانیم، اظهار داشت: طبق روایتی از پیغمبر (ص) دشمنی یک فقیه با شیطان، بیشتر از دشمنی صد عابد با شیطان است. وی در پایان طلاب را به جدیت در تحصیل تشویق کرد و گفت: شما با مطالعه این روایات قدر خود را بیشتر بدانید.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین