عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه؛
تقویم عبادی دیواری سال ۱۳۹۴ شامل اعمال ماه‌های قمری، احادیث و مناسبت‌های تقویم شمسی و قمری، به همت اداره اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب حوزه منتشر شد.
عقیق:حجت‌الاسلام احسان طریق الاسلامی، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای ترویج اخلاق عملی و ضرورت توجه به اعمال و مراقبت‌های مربوط به اعمال ماه‌های قمری و هم چنین سفارشات مقام معظم رهبری، بزرگان و قله‌های تهذیبی بر این امر، اداره اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب اقدام به انتشار تقویم عبادی دیواری سال 1394 کرده است.

وی با بیان این مطلب که این تقویم برای ششمین سال متوالی منتشر می‌شود، افزود: رویکرد اخلاقی و تربیتی انتشار این تقویم موجب گردید تا این محصول علاوه بر استقبال بسیار خوب طلاب و حوزه‌های علمیه، با استقبال دیگر اقشار جامعه نیز مواجه شده و همین امر معاونت تهذیب را بر آن داشت تا هرسال با افزایش غنای معرفتی و اخلاقی، این تقویم را منتشر کند.

مدیر اداره اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، پژوهش جامع و خلاصه نمودن دقیق اعمال عبادی هر ماه قمری  طبق کتب معتبر را از جمله ویژگی‌های این تقویم برشمرد و گفت: توجه به روز شمار و مناسبت های ماه‌های شمسی و قمری و ذکر مناسبت‌های ملی، مذهبی در کنار اعمال ماه‌های قمری،  باعث شده تا این تقویم به منبع جامعی در این زمینه برای استفاده طلاب، اساتید و پژوهشگران تبدیل شود.

وی اظهار کرد: در ذکر مناسبت‌های شمسی و قمری سعی شده است تا به تاریخ ولادت، ارتحال و یا شهادت بزرگان اخلاقی حوزوی هم اشاره گردد تا در مناسبت‌های مختلف یاد این بزرگواران گرامی داشته شود.

به گفته طریق الاسلامی، استفاده از توصیه‌های اخلاقی بزرگان دینی از دیگر مشخصات این تقویم است که به صورت دیواری در ابعاد 45×30 سانتی متر با کاغذ گلاسه 200 گرمی و طراحی شکیل در 6 برگ پشت و رو، تولید شده است.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین