عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
مسئولان استان مقدس حسینی(ع) در کربلا از کشف یک گلوله که از زمان امتفاضه ۱۹۹۱ و به مدت ۲۲ سال در بدنه ضریح امام حسین(ع) قرار داشت، خبر دادند.
عقیق: مسئولان جداسازی ضریح امام حسین(ع) که قصد داشتند ضریح قدیمی را با ضریح جدید تعویض کنند، گلوله ای را در بدن ضریح پیدا کردند.
«علاء احمد ضیاء الدین» مسئول موزه امام حسین(ع) گفت: این گلوله که مسئولان جداسازی ضریح سید شهداء امام حسین(ع) کشف کردند، از 22 سال پیش در بدنه ضریح مانده است.
ضیاء الدین افزود: در انتفاضه مارس 1991، «صدام حسین» رئیس جمهوری رژیم بعث عراق دستور هتک حرمت به این مرقد مطهر را صادر کرد و این گلوله از همان زمان به خاطر شلیک نیروهای بعث به حرم امام حسین(ع) در بدنه ضریح فرو رفته است.
صدام حسین در سال 1991 به سرکوب مردم 15 استان عراق که علیه او تظاهرات کردند، پرداخت؛ به طوری که این استان ها در اولین اراده مردمی در آن سال که امروز بهار عربی نامیده می شود، برای تغییر نظام سیاسی فاسد به پاخواسته بودند.
برهمین اساس، بیش از 77 درصد از ملت عراق علیه نظام حکم آن زمان بپاخواستند و آن را ادامه دادند تا اینکه با دخالت نظامی و کشتار گسترده از سوی نظام بعث به ریاست «صدام حسین» و با حمایت آمریکا و همپیمانان منطقه ای اشف این انتفاضه سرکوب شد.

منبع: براثا نیوز
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین